Ga naar inhoud

Kernel: kritische fout 41 (63)


Passer

Aanbevolen berichten

Openstaande programma's worden normaal door windows afgesloten bij een shutdown. Dat zou geen probleem mogen zijn.

Ik weet niet of je hiervan al op de hoogte bent maar bij deze

CorelDRAW Graphics Suite X5 is incompatibel met deze versie van Windows.
De Util BrowseMark-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Dit zou een ad-ware besmetting kunnen zijn.

Aangezien de servic niet kan opstarten, is het waarschijnlijk niet zo erg maar het zou toch moeten opgeruimd worden.

Kijk eens bij de geinstalleerde programma's of je daar iets vind van Browsemark en verwijder het dan.

Kijk eens of je de map C:\Program Files\browsemark hebt.

Indien ja, verwijder deze map eveneens en doe dan een registeropruiming met CCleaner.

Tot zover een eerste controle.

Later meer want ik moet nu weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coreldraw (en ook Photopaint van Corel - beide van Corel Graphics Suite): beiden geven bij het opstarten de melding dat ze niet compatibel zijn - dan kan ik klikken op negeren of op (iets als) hulp zoeken.

Kies ik dit laatste dan gebeurt er met beide gewoon niets....

Gezien beide goed werken heb ik dus nog steeds (na drie, vier weken) aan compatibiliteit gesleuteld. Zou ik het beter doen? (maar beide werken dus prima hé)

Wat BROWSEMARK betreft: die heb ik niet, er staat ook op heel mijn C niets van Browsemark (via verkenner, zoeken - Verborgen Items tonen stond aan),

alleen vindt Regseeker nog 19 verwijzingen in het register:

post-42549-1417705738,8149_thumb.jpg

verwijder ik die allemaal ?

(en CCleaner gebruikte ik voordien al)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coreldraw (en ook Photopaint van Corel - beide van Corel Graphics Suite): beiden geven bij het opstarten de melding dat ze niet compatibel zijn - dan kan ik klikken op negeren of op (iets als) hulp zoeken.

Kies ik dit laatste dan gebeurt er met beide gewoon niets....

Gezien beide goed werken heb ik dus nog steeds (na drie, vier weken) aan compatibiliteit gesleuteld. Zou ik het beter doen? (maar beide werken dus prima hé)

Als deze progs wel goed werken, zou ik er niks aan doen en bij de melding op "negeren" klikken.
Wat BROWSEMARK betreft: die heb ik niet, er staat ook op heel mijn C niets van Browsemark (via verkenner, zoeken - Verborgen Items tonen stond aan),

alleen vindt Regseeker nog 19 verwijzingen in het register:

verwijder ik die allemaal ?

Ja, die mag je allemaal verwijderen.

Ik heb nog geen tijd gehad voor een verdere analyse maar morgen of overmorgen ga ik me er mee bezig houden.

Nog even geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks te vinden :sad

Geen enkele melding over onregelmatigheden bij het afsluiten.

Enkel bij het opstarten een vermelding dat "de vorige afsluiting van het systeem onverwacht is gebeurd".

1 keer was de laatste melding voor het onverwacht sfsluiten dat het systeem in slaapstand ging.

De "uitval" zou dus gebeurd zijn terwijl het systeem in slaapstand was ??

Als we de reden of oorzaak niet kunnen achterhalen, kunnen we ook niets doen om het op te lossen.

Aangezien het systeem voor de rest normaal werkt, zou ik me er niet te veel zorgen over maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Kweezie, hoe raar ook: 'k denk dat het vanzelf (vanzelf?) verdwenen is: als ik nu in mijn logboeken kijk, vind ik nog maar één waarschuwing ivm die Kernel: The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&1. (tijdstip: bij het booten vandaag)

In tijd nà deze melding komen nog kernel-meldingen maar dan alleen maar dan alleen maar 'informatie', géén waarschuwingen meer en nergens zie ik nog iets van een kritische fout...

Wat ik ondertussen ook vond: op de Corel-site staat een patch voor vroegere corel-versies voor bv Win8. Die installeerde ik en 'k merk aan kleine details van Corel dat die patch inderdaad zijn werk doet. (voordien kreeg ik bv bij de iconen in de taakbalk géén 'vroeger geopende bestanden' - nu staan die er wel.

Of dit of verdere updates van windows iets met die kernel te maken heeft weet ik dus niet - hoe dan ook: blijkbaar is het gewoon 'vanzelf' verdwenen.

'k Wil je hiermee toch stevig bedanken voor de tijd die je erin stak (terwijl je het blijkbaar ondertussen ook wel best druk had met 'het-leven-zoals-het-is-buiten-de-computer :-) )

mussegroeten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.