Ga naar inhoud

Tablet unrooten


Aanbevolen berichten

Ik heb een Yarvik tablet gekocht omdat deze zeer mooie specificaties heeft en zeer laag geprijsd was.Normaal heb ik dit niet nodig,maar ik dacht voor die prijs kan ik ook niet zonder zitten,komt altijd wel eens van pas.

Nu blijkt dat deze tablet geroot is door de fabrikant zelf en ik dit graag ongedaan zou maken om o.m. yello tv te kunnen bekijken.

Hier heb ik al wat info gevonden,maar iedereen wil steeds zijn tablet rooten,en ik wil het juist niet.Via Tabletsmagazine heb ik een link gevonden naar de google play sore waar je een app kan downloaden die het simpel zou oplossen.Deze werkt echter niet omdat mijn tablet niet volledig geroot is.

Ik zou hem dus eerst volledig moeten rooten om daarna te unrooten.

Wat ik zoek is een Nederlandstalige uitleg of filmpje hoe dit allemaal in zijn werk gaat en wat de nadelen zijn achteraf.

Ik ben een leek in tabletland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens een verkeerde aankoop, aangezien ie niet voldoet aan je verwachtingen, maar goed. Hou er rekening mee dat je met dergelijke procedures het ganse plankje in de soep kan draaien, twee weken geleden heeft het neefje van mijn vriendin dit nog "gepresteerd" met zijn smartphone die we gelukkig hebben kunnen "reanimeren" door de originele software erop te flashen.

Heb je reeds je licht opgestoken op het Yarvik Support Forum ? ... :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zaken reeds staan,maar denk niet dat ik er momenteel iets aan heb omdat er nog niets gebeurd is buiten het proberen de superuser app te installeren.Dit lukte niet en ik heb de tablet terug naar fabrieksinstellingen gezet.

Het enige dat ik zoek is de manier om de tablet eerst volledig te rooten en daarna te unrooten,dan zou alles moeten werken.Maar ik vind enkel Engelstalige filmpjes en handleidingen,zelfs die filmpjes zijn alles behalve duidelijk en zijn geen stap voor stap uitleg voor een leek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gedacht dat dit op hun eigen forum zou te vinden zijn,ik heb er daar dan ook niet naar gezocht.

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik die uitleg maar deels begrijp en wat ik begrijp zou ik niet weten hoe er aan te beginnen.

Ik lees dat je een file moet downloaden etc.en dan via cmd een aantal dingen moet gaan doen, maar wat ik niet begrijp is hoe je door op je pc handelingen uit te voeren een tablet gaat aanpassen.Verder begrijp ik ook niet hoe het ingeven via cmd verloopt,ik zie dat je achtereenvolgens verschillende zaken moet ingeven,maar heb dit nog nooit gedaan.

Indien iemand me stap voor stap hierdoor wil gidsen dan wil ik het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet meteen 100% thuis in deze materie, maar we zullen kijken of we eruit geraken ... indien andere leden hier ervaring mee hebben: tips zijn uiteraard welkom. ;-)

Om je Windows te vrijwaren van "brokken" zou ik op safe spelen en voor je met dit alles begint een image / schijfkopie maken ... mocht er dan wat mislopen, dan kan je je schijfkopie terugzetten.

Je tablet dient de ganse tijd verbonden te zijn met je PC.

Eerst dien je de drivers te installeren: MoboRobo of PdaNet.

De volgende stap is het downloaden van de .rar, die kan je hier ophalen, sla hem op op je bureaublad en pak hem uit.

Nu volg je de verdere stappen die beschreven staan in het topic op het Yarvik-forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gedeelte is sowieso duidelijk,waar ik meer moeite mee heb is het navigeren:

you can navigate with the command "cd.." (without " ")

Doe ik dat door dit gewoon te typen en verder niets?

En dan stap 10:

10. After that, copy the commands:
hoe en van waar kan ik die commands kopiëren en plakken, of moeten deze manueel ingegeven worden, en allen achter elkaar of één voor één met wat er achter?(enter ,spatie of gewoon niets?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik dit alles niet simuleren / zelf uittesten, dat maakt het er niet makkelijker op ... :argh:

Ik heb begrepen dat het navigeren dient te gebeuren met het opdrachtprompt, deze vind je terug via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Opdrachtprompt ... open het opdrachtprompt door er met rechts op te klikken en te kiezen voor "Als administrator uitvoeren". Het is dan de bedoeling dat je via het opdrachtprompt navigeert naar de (uitgepakte) map op je bureaublad, de gedownloade .rar dus.

En dan stap 10: hoe en van waar kan ik die commands kopiëren en plakken, of moeten deze manueel ingegeven worden, en allen achter elkaar of één voor één met wat er achter?(enter ,spatie of gewoon niets?)

Dat wordt inderdaad niet duidelijk aangegeven ... ik zou de commando's kopiëren uit het topic en deze dan één voor één in het opdrachtprompt plakken, waarbij je na elk commando entert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.