Ga naar inhoud

mijn laptop is erg traag alsof hij dichtslibt


ajkappert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Mako,

Zoek.exe doet bij mij op dit moment zijn/haar werk niet goed. Bij het vorige probleem heb ik het ook gebruikt en toen ging het prima. Vanochtend vroeg heb ik het opnieuw gedownload, "als administrator" aangevinkt, je file er in geplakt en runnnnn, maar weinig run. Als ik het aanklik zegt het wel: "zoek.exe is still running", ja dat zal, maar kennelijk niet hier of het is met een rollator. Hopelijk heb je nog een andere tric hoewel ik wel vertrouwen heb in deze software. Het spijt me dat ik het zo lastig maak.

Overigens, als ik internet aanklik, dan moet ik dat heel vaak tenminste 3x overdoen voordat de cursor gaat knipperen, mogelijk valt dat onder dezelfde problematiek.

Heb je nog een uitweg??

Groet,

Aalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aalt,

Helemaal geen probleem dat je het zo lastig maakt hoor! Jij kan er immers helemaal niks aan doen dat je computer of de tool bepaalde zaken niet wil gaan uitvoeren.

Zou je het nog éénmaal willen proberen met onderstaand script aub?

Normaal krijg je wanneer Zoek.exe loopt een venster te zien met alle stappen die het programma doorloopt. Kan je zien tot welk item de tool komt alvorens die vastloopt?

Is op de C-schijf het bestandje runcheck.txt aanwezig? Indien dit het geval is, kan je dit toevoegen aan je volgende bericht aub? Hoe je dit kan doen lees je hier.

Op die manier kunnen we eveneens proberen uitpluizen waar de tool vastloopt en waarom. Die informatie kan ik dan weer doorgeven aan de ontwikkelaar waardoor we dergelijke zaken niet meer hoeven tegen te komen in de toekomst. :top:

Lukken de nieuwe scans met AdwCleaner en MBAM wat? Indien je daarvan al logbestanden hebt mag je deze altijd aanleveren :-).

**********************************

Laat Zoek.exe nog éénmaal lopen met onderstaand script aub:

warning_icon.gif Let er wel op dat je je antivirus en firewall tijdelijk uitschakelt alvorens je Zoek.exe gebruikt!

chromelook; 
firefoxlook; 
startupall; 
filesrcm;
skipfix-iedefaults;

Indien de tool er langer dan een half uur over doet mag je deze afsluiten.

Succes! ;-)

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 02-June-2014

Tool run by toshiba on wo 04-06-2014 at 7:52:39,77.

Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1 x64

Running in: Normal Mode Internet Access Detected

Launched: C:\Users\toshiba\Downloads\zoek (2).exe [scan all users] [script inserted]

===== Runcheck 7:54:26,35 =====

--- Create Environment Variables 7:54:27,46

--- Checking Input 7:54:35,63

--- Emptyclsid 7:55:18,81

--- Del by CLSID 7:55:23,45

Het bestandje runcheck.txt is aanwezig, als ik het aanklik, dan is de laatste regel ook Del by CLSID ik heb het als bestandje bijgevoegd.runcheck.txt

AdwCleaner[R2] log 2-6-14.txt

history log 2-6-14.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het lijkt er op dat het commando emptyclsid; de tool doet vastlopen. Heb je al het script getest uit mijn vorige post? Vermoedelijk zal die wel doorlopen.

Start AdwCleaner opnieuw en laat de gevonden items verwijderen.

  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Voeg het logje van AdwCleaner en Zoek.exe maar toe aan je volgende bericht :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ajkappert,

  1. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
    Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.
    • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
      [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg\Allin1Convert_8hbar Uninstall];r64
      C:\PROGRA~2\8HUNIN~1.DLL;f
      emptyalltemp;
      emptyfolderscheck;delete 
      


    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

[*]Download ZHPDiag naar het bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.

ZHPDiag installeren

  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.

ZHPDiag uitvoeren

Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het 52c0016c69f81-huisje.pngicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het 52c001f7eec91-vergrootglas.png icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.

ZHPDiag.PNG

ZHPDiag.txt logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb nog twee opdrachtjes voor je. Laat nadien maar weten hoe het momenteel gaat met de computer.

  1. Kopieer onderstaande code volledig:
Script ZHPFix 
C:\Program Files (x86)\IObit
C:\Program Files (x86)\IncrediMail
G1 - GCS: Preference [user Data\Default] http://search.babylon.com  =>PUP.Babylon
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{95324E44-4B0A-47A9-8F77-9C6415E51C29} Orphan sleutel
O3 - Toolbar\WebBrowser: (no name) - [HKCU]{2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} Orphan sleutel
[MD5.D645B082E49F8655F14C61DB4EEBBA1D] [APT] [{943D2F94-DAB4-41D7-80D7-C8A01BE1AEA8}] (.IncrediMail, Ltd..) -- C:\Program Files (x86)\IncrediMail\Bin\IncMail.exe   [367016]
O42 - Logiciel: IncrediMail - (.IncrediMail.) [HKLM][64Bits] -- {FDFE5E63-116A-4655-9B4D-29F4AFE441B3}
O42 - Logiciel: IncrediMail 2.0 - (.IncrediMail Ltd..) [HKLM][64Bits] -- IncrediMail
[HKCU\Software\IncrediMail]
O43 - CFD: 9-1-2012 - 18:18:27 - [] ----D C:\ProgramData\IM
O43 - CFD: 9-1-2012 - 18:17:46 - [] ----D C:\ProgramData\IncrediMail
O43 - CFD: 27-6-2013 - 16:34:16 - [] ----D C:\Users\toshiba\AppData\Local\IM
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\IncrediMail  [Key] . (.IncrediMail, Ltd. - IncrediMail Application.) -- C:\Program Files (x86)\IncrediMail\bin\IncMail.exe
[MD5.8E0B594E6C2E3C62E6E57611059CD5FA] [sPRF][13-2-2014] (.No owner - MainResource Module.) -- C:\Program Files (x86)\8hres.dll   [189832]
[MD5.3F7583821989E49412F4A3531F04744B] [sPRF][13-2-2014] (.Mindspark - Mindspark Toolbar Platform.) -- C:\Program Files (x86)\8hUninstall Allin1Convert.dll   [859720]  =>Adware.Allin1Convert
SR - | Auto 25-10-2013 2151200 |  (LiveUpdateSvc) . (.IObit.) - C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
[HKLM\Software\Classes\Interface\{09B8C335-1622-42C7-8650-A79D56551343}]   =>Adware.MapsGalaxy
C:\Program Files (x86)\8hUninstall Allin1Convert.dll   =>Adware.Allin1Convert^
shortcutfix 
emptytemp 
emptyflash 


Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPFix.

ZHPFix uitvoeren

Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik de snelkoppeling 52c005670d732-ZHPFix.pngZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.

ZHPFix logbestand plaatsen.


  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

[*]Ga naar de site van ESET Online Scanner.

Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”

In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden

Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.

Kies voor “Download” van dit bestand.

Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe

Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”

Klik op “Start”

Klik op "Advanced settings"

Zet een vinkje bij de volgende opties:


  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”

De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\\Program Files\\Eset\\EsetOnlineScanner\\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ik meen intussen begrepen te hebben dat je ZHPFix succesvol hebt kunnen uitvoeren, maar dat je Incredimail graag zou willen houden. We gaan hiervoor de benodigde bestanden proberen te recupereren vanuit de quarantaine zonder de andere rommel eveneens terug te halen.

  1. Allereerst: heb je de ESET scan ook al uitgevoerd? Zoja, kan je even dit logje aanleveren aub?
  2. Voor wat betreft de quarantaine van ZHPFix: Start ZHPFix opnieuw en klik op Configureren.
    Klik vervolgens rechts onderaan op de Q-knop (Herstellen van Quarantaine).
    Maak een schermafbeelding van dit scherm aub. Hoe je een schermafbeelding kan maken lees je hier.
    Voeg de afbeelding toe aan je volgende bericht.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.