Ga naar inhoud

mijn laptop is erg traag alsof hij dichtslibt


ajkappert

Aanbevolen berichten

Hallo Aalt,

Ook dit logje ziet er vrijwel vlekkeloos uit. Ik denk dus niet dat malware hier aan de grond van jouw problemen ligt.

We kunnen dan ook alle malware tools alvast opnieuw van je computer verwijderen:

  1. Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.
    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    • Remove disinfection tools
    • Purge System Restore
    • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

[*]Open een kladblokbestand.

Kopieer onderstaande code in dit kladblokbestand:

@ECHO OFF 
IF EXIST log.txt DEL log.txt 
ECHO Deleting folders>>log.txt 
FOR %%I in ( 
c:\programdata\IM) DO ( 
IF EXIST %%I ( 
RD /S /Q %%I 
IF EXIST %%I ( 
ECHO %%I not deleted>>log.txt 
) ELSE ( 
ECHO %%I deleted>>log.txt) 
) ELSE ( 
ECHO %%I not found>>log.txt)) 
START NOTEPAD.EXE log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.

Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad

Bij "Bestandsnaam" zet je: verwijderen.bat.

Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Klik op de knop Opslaan.

Dubbelklik op verwijderen.bat om uit te voeren.

Plaats de inhoud van het logbestand dat opent in je volgende bericht.

Ik heb mijn collega's op de hoogte gesteld van jouw topic. Zij zullen je verder begeleiden omdat ik enerzijds te weinig kaas heb gegeten van niet-malware problemen en ik anderzijds enkele dagen ga werken op het Belgische festival Rock Werchter. Een collega zal dus zo snel mogelijk je proberen verder te helpen. :top:

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zien een Hitachi harde schijf die in goede conditie is ... ;-)

Ik kom even terug op je Speccy-logje: kan je een nieuwe link produceren en posten, maar produceer die nu als je de laptop reeds voldoende tijd intensief in gebruik hebt ... dus best op het moment dat de vertraging daadwerkelijk optreedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

De vertraging is niet meer het probleem maar het internet. Wanneer ik naar explorer ga, dan blijft de cursor stil staan en kan ik niet schrijven. Ik moet er dan eerst weer uit, opnieuw aanklikken en dit soms wel 3x achtereen voordat de cursor gaat knipperen.

Een tweede euvel is dat windows updates wil configureren, dat doet hij dan tot 30% en dan stopt de zaak, automatisch opnieuw opstarten en weer confugureren. Hiervoor heb ik jullie dit voorjaar al eens om advies gevraagd en het probleem is toen goed opgelost, alleen het kwam gisteren en vandaag weer terug.

Wat te doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beginnen met je Internet Explorer, je mag Internet Explorer eens resetten naar zijn standaardinstellingen:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Lost dit het probleem in Internet Explorer op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb internet nu een aantal keren opgestart en het ging feilloos, hartelijk dank.

De laptop staat nu een uur te werken en ik heb het gezeur over configureren nog niet (weer) gehad, mogelijk was dat gisteren een incident.

Is het een optie om te besluiten dat het probleem eerst opgelost is, wanneer e.e.a. terugkomt, meld ik mij heel graag weer, jullie doen fantastisch werk.

Met vriendelijke groet, Aalt Kappert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan en fijn te lezen dat alles weer vlot loopt ! :top:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.