Ga naar inhoud

BSOD, ben er wel een beetje klaar mee


RScheepers

Aanbevolen berichten

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mooi zo, dan kunnen we je RAM-geheugen ook al meteen uitschakelen als mogelijke spelbreker.

Via deze link kan je de driver voor je netwerkkaart (bedrade verbinding) downloaden ... download hem, installeer hem en start opnieuw op.

Wanneer je een nieuwe BSOD krijgt, kan je dan het rapportje van BlueScreenView posten met daarin alle gegevens m.b.t. de BSOD's die je kreeg na het installeren van de driver van je grafische chip, dat situeert zich ergens rond gisterenavond 21u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 nieuwe opdrachtjes: eerst voer je een schijfcontrole uit, daarna produceer en post je de link naar een Speccy-logje ... als laatste produceer en post je een RSIT-logje.

Voor de schijfcontrole:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide (!!) vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Aanvullende info via deze link.

****************************************************************************

****************************************************************************

Speccy:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

****************************************************************************

****************************************************************************

Voor RSIT:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erm... Ik heb iets idooits gedaan.

Ten eerste, tijdens de schijfcontrole is mijn laptop uitgegaan door mij eigen toe doen. Hieruit volgde dat ik windows niet meer kon opstarten, want hij gaf een BSOD aan tijdens het opstarten. Sinds ik voor mijn bestanden vreesde die op de schijf stonden heb ik Ubuntu op een USB-stick gedaan. Toen het in Ubuntu booten en ik mijn bestanden heb weten te redden d.m.v. een externe HDD, dacht ik niet helder na. Want ik drukte op de installeren ubuntu en ik heb daarmee alle bestanden van mijn HDD schijf gewiped. Ik kan dus niet meer bij de bestanden van windows, althans niet meer op de reboot manier.

Ik heb geen windows CD, omdat het meegeleverd werd op mijn laptop. Ik heb wel gezien dat mijn PC meerdere soort schijven heeft. Normaal was dit C:/ en D:/ maar nu zie ik alleen Z:/, ubuntus schijf. Tenzij ik een programma of iets dergelijks installeeer, want dan zie ik schijf C:/ staan.

Ook heb geprobeert via de recovery disk te booten, maar hij herkende hem niet.

De vraag is nu van hoe krijg ik win 7 terug?

Ik weet dat ik niet slim ben geweest....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassend nieuws en helaas niet echt behorende tot de categorie "aangenaam" ... waarschijnlijk had hier één en ander kunnen voorkomen worden door veel korter op de bal te spelen en sneller te posten, maar gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer ... :sad

Neem dit topic eens grondig door: kan je nog bestanden recupereren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kan je de ISO van MiniTool Partition Wizard downloaden ... deze kan je op een CD/DVD branden of je kan werken met een bootable USB.

Start op via deze ISO (verwijder eventuele andere aanwezige USB-sticks, SD-kaarten en externe HDD's ! ...) en ga tot aan het derde scherm dat je hier te zien krijgt ... neem er een duidelijke foto van en post deze in je volgende bericht. Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht kan je hier bekijken.

BELANGRIJK: onderneem verder nog NIETS !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Windows is volledig overschreven, al je partities zijn gewist (recoverypartitie inbegrepen ! ...) en je harde schijf staat compleet in ext4, het door Linux gebruikte bestandssysteem ... :dong:

De klok terugdraaien gaat helaas niet ... wanneer je toch een poging wil ondernemen om bestanden te recupereren van je Windowsinstallatie dan zal dit door een professionele dienst moeten gebeuren, met een niet gering bijhorend kostenplaatje.

Is het je bedoeling om bestanden te laten recupereren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.