Ga naar inhoud

BSOD, ben er wel een beetje klaar mee


RScheepers

Aanbevolen berichten

Of bedoel je daar mee dat je het formatteren met de Windows Xp installatieschijf wil uitvoeren vanaf stick?

Waarom voer je het niet uit vanaf een cd?

Misschien dat het op deze manier lukt via stick???

Ik heb jammer genoeg geen CD's meer liggen die ik kan branden, en nieuwe kopen is ook zo-zo. Verder de manier werkt niet.

Paar vragen tussendoor:

Het is zeker al te laat om de recovery disk van Asus te gebruiken aangezien al de data verwijderd is?

Linux en dergelijke zijn zeker geen optie voor de formatteren?

Is het mogelijk om mijn laptop aan iemand van de staf te overhandigen en die persoon een kijkje neemt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ook nog een vraag voor je: bij het werken met de USB-stick, heb je dan gewerkt met één van de twee USB 2.0 poorten van je laptop of met de USB 3.0 poort ? ... het verschil zit hem in de kleur: zwart = USB 2.0 en blauw = USB 3.0.

53b425e45399a-USB.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag je bios terugzetten naar zijn standaardinstellingen, dit doe je via het tabblad Exit waar je kiest voor Load Setup Defaults.

53b6fb96ca300-bios.JPG

Verlaat het bios via de F10-toets (Save en exit) om de wijzigingen op te slaan. Schakel de laptop uit, schakel hem weer aan en ga opnieuw naar je bios ... controleer daar of de SATA-mode terug op AHCI staat, dit mag je zo laten.

Controleer nu je bootvolgorde, deze ga je terug moeten aanpassen om via bootable USB en DVD te kunnen opstarten ... wanneer deze aanpassingen zijn uitgevoerd mag je je bios opnieuw via de F10-toets verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht #62 werd je gevraagd om de harde schijf te testen met Seatools, op welke manier heb je dit uitgevoerd ?

Neen ik kan niks vinden zodat het werkt via mijn USB....Althans met de gegifte iso/mdf...

Via USB heb je diverse mogelijkheden: WinToFlash is je reeds bekend uit Dasle's handleiding, Rufus is er ook eentje ... en, er is nog altijd de mogelijkheid om te branden !

Kan iem. ook mijn vragen beantwoorden een 3-4 berichten terug?

Uiteraard ! ;-)

Het is zeker al te laat om de recovery disk van Asus te gebruiken aangezien al de data verwijderd is?

Dat mag je altijd proberen, zo weet je meteen ook dat je bootvolgorde in orde is om vanop zelfgebrande ISO's op te starten.

Linux en dergelijke zijn zeker geen optie voor de formatteren?

Da's inderdaad geen optie: Windows gebruikt het NTFS bestandssysteem, Linux maakt gebruik van ext/ext2/ext3/ext4.

Is het mogelijk om mijn laptop aan iemand van de staf te overhandigen en die persoon een kijkje neemt?

Neen, dat is niet mogelijk.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.