Ga naar inhoud

crss.exe, atieclxx.exe, e.d. spyware of virus? Hoe moet ik dit verwijderen?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ok....... In ruststand (dus alle programma's uit en bureaublad weergeven) is ventilator rustig. Dat was eerst anders. Dus dat is nu ok. Qua snelheid zit het ook wel ok, hoewel ik in taakbeheer nog wel de programma's crss.exe en atieclxx.exe zie. Maar internet loopt nu niet meer vast. Wanneer ik op internet ben, begint mijn ventilator al gauw op hol te slaan. Heb ik iets over het hoofd gezien tijdens het uitvoeren van de taken?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de junkware_removal_tool.pngJunkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met JRT

(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.

  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we helemaal door ... gaan we eens even de hardware laten controleren:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt deze laptop op een gladde, harde en stofvrije ondergrond gebruikt ? ...

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondergrond laptop is hard en stofvrij. Gebruik het meestal op een glazen tafel. Soms neem ik het op schoot, maar dan heb ik een harde kunststofondergrond speciaal voor laptops. Compleet stofvrij maken ik nog niet gedaan. Ik zal binnenkort bij een computerwinkel een afspraak maken hiervoor. Maar ik heb ondertussen met een blaascompressor de ventilator 'schoongeblazen' en in de andere ventilatiegaten gespoten. Achterkant losgemaakt en ook wat geblazen. Daarna pc gestart en een uur lang gesurft, mailen, googlen, youtubefilmpjes kijken etc. De nieuwe speccy-resultaten staan hieronder.

http://speccy.piriform.com/results/5HeUpPoIwpzLXwUqHvLBkf4

Speccy ziet er keurig uit, denk ik. Waarschijnlijk is stof dus de boosdoener. Probleem lijkt me hiermee opgelost. Zal binnenkort de laptop stofvrij maken voor een nog betere resultaat.

Ik heb nog 1 vraag. Kape, je hebt mijn computer nu hersteld van de problemen die ik eerst had. Mag ik alle programma's en logs verwijderen van mijn computer. En moet ik nog een nieuwe herstelpunt maken en nog iets met ccleaner doen? Ik kan me namelijk van een aantal jaren terug herinneren dat ik het proces hiermee moest afsluiten.

Kan je mij door de eindfase heen loodsen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.