Ga naar inhoud

harde schijf indeling verdwenen


Klazcor

Aanbevolen berichten

Goede morgen .

dit is de eerste keer dat ik me tot het Forum wend met een probleem(pje).:dong:

Situatie:Windows 7 (64) Harde schijf opgedeeld in C en D .

Na het opstarten was lokale schijf D plotseling verdwenen.

Het is zeer wel mogelijk dat ik per ongeluk iets fout heb gedaan.

Na lang zoeken ontdekte ik dat de inhoud in C staat??Rara hoe kan dit en hoe krijg ik de oude toestand terug.

Herstelpunt heeft niets opgeleverd.

bij voorbaat dank voor Uw hulp.

Klazcor:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Klazcor,

Maak een printscreen van schijfbeheer en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

Ga naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer.

Alle schijven, partities worden in beeld gebracht. Daar maak je een printscreen van.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier (klik erop), hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens schijfbeheer heb je twee schijven.

Op de eerste schijf in partitie C staat alvast je besturingssysteem, dan heb je nog een recovery- partitie waar je best af blijft.

Dan heb je een tweede schijf (losse schijf genaamd) met stationsletter I als ik goed zie.

Op je C staat Windows en de geïnstalleerde software. Wat stond er op de D partitie die helemaal niet aanwezig is?

Je moet toch zelf bepaalde bewerkingen in schijfbeheer of via een partitie-programma uitgevoerd hebben want vanzelf verdwijnt die niet.

Dus graag wat meer info over het soort bestanden die verplaatst zijn en wat je uitgevoerd hebt voor de partitie verdwenen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

allereerst bedankt voor je reactie.

Klopt van die 2 schijven ,

1 schijf v/d computer zelf en 1 schijf (I) los bovenin de computer.

De eerste schijf was verdeeld in de C schijf en recorvery partie ,

en een gedeelte (genaamd lokale schijf D) D waarin al mijn downloads van films,afbeeldingen en muziek etc terecht kwamen.

Die ben ik weer tegengekomen op de C schijf in de map gebruikers?

Ik kan je niet kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan of wat dan ook,dit is nu de situatie.

ZOu ik evt weer een partitie kunnen maken zodat ik weer een scheiding krijg tussen het besturingsgedeelte en alles wat ik download?

Want nu staat het allemaal op 1 gedeelte,

groet Klazcor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je niet kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan of wat dan ook,dit is nu de situatie.

Ik heb zo het stille vermoeden dat je met een partitieprogramma bezig geweest bent en dat je gewoon je C en D samengevoegd hebt. (er is trouwens geen D-letter meer te zien op je plaatje)

"Het is zeer wel mogelijk dat ik per ongeluk iets fout heb gedaan" >> brengt met tot de vraag of je misschien met een partitioneerprogramma bezig bent geweest... ?

Nu ja, hoe dan ook: wat je kan is - zoals Clarkie al vertelde - je C gaan verkleinen en dan van de vrijgekomen ruimte terug een D maken en je oude D-bestanden (die je gelukkig nog hebt ! (*) terug naar de D verplaatsen.

(*) : moest jij je eigen data nergens dubbel of driedubbel staan hebben, dan is dit een (goed afgelopen) les voor je: voor hetzelfde geld was je de bestanden gewoon kwijt - kon je ze mogelijk met een boel werk helemaal of gedeeltelijk terug ophalen - en als je dan geen dubbels van je bestanden (foto's!, audio, video) hebt ... nu ja, dan was je zéker geleerd (maar dan met schade en schande)

O ja: je kan het bestandje van Clarkie gebruiken, zelf werk ik met Partition Wizard van Minitool Solution (ook freeware - werkt goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.