Ga naar inhoud

activatiecode bol.com voor Office 2013 en toch ontvangen/verzondern emails gewist???


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Hij opent gewoon in Postvak In onder favorieten, switchen naar Postvak IN onder skynet.be maakt geen verschil: andere datums zie ik niet staan. Ik heb momenteel alleen maar de emails die ik van jou ontvangen heb. Tot vandaag (vervaldatum van de probeerversie) bleven alle ontvangen emails in de beide allemaal zichtbaar onder mekaar.staan. Nu zijn er geen andere datums beschikbaar !! + alle verzonden emails zijn gewist sinds vandaag.

aangepast door clarkie
e-mailadres verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou het kunnen dat er in Outlook ergens een onderhoudsfunctie bestaat die periodiek emails wist uit de account ? Ik weet dat er vroeger archiveringsopties waren die om de zoveel dagen of maanden emails konden wissen automatisch maar hoe je dat moet instellen in outlook 2013 weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olaf,

Je hebt in enkele berichten je e-mailadres geplaatst, die heb ik verwijderd wegens kans op spam.

Heb je alle mogelijke plaatsen nagekeken zoals verwijderde Items, ongewenste e-mail,.....

Je hebt het probleem pas sinds vandaag, maar je account is al enkele dagen aangepast of heb je dat pas vandaag gedaan?

Ik ben zelf ook overgeschakeld naar Office 365 en kan je verzekeren dat er in Outlook niks veranderd omtrent instellingen of e-mailaccount,....

Kan je doorgeven wat er allemaal juist uitgevoerd is op je twee pc's, welke instellingen zijn aangepast?

Heb je op die PC met Windows XP ingesteld dat de e-mails op de server bewaard moeten blijven?

Werk je met pop3 of Imap?

Zorg ervoor dat het e-mailprogramma op je XP pc gesloten is zodat er geen e-mails ontvangen worden, PC mag ook afgesloten zijn natuurlijk.

Dan verstuur je een e-mail via Outlook 2013 (nieuwe PC) naar je zelf.

Ontvang je die?

Blijft die na het openen in je postvak in staan?

Indien ja herstart Outlook, is de mail er nog altijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) ik heb de accountgegevens niet gewijzigd vandaag, noch gewijzigd sinds de installatie van de trial versie iets minder dan een maand geleden, ik heb ook geen instellingen van het programma zelf gewijzigd, noch in de afgelopen periode, noch vandaag (ik ging er namelijk vanuit dat een productcode kopen en op de office account invoegen de zaak zou hebben geregistreerd en dat ik dan gewoon kon voortwerken zoals de afgelopen maand, m.a.w. ik zag geen reden om te prutsen met iets dat werkt)

2) ik heb alle mappen gecheckt en er staat niets in die mappen, in de mappen postvak In zie ik staan: Alles = al de berichten die ik vandaag heb gehad, andere zijn er niet

3) op de oude pc die nog steeds op XP draait staat nog altijd outlook 2003 geïnstalleerd. Al die mappen zitten vol, d.w.z. elke email die ik niet wil archiveren, die delete ik manueel, inclusief leegmaken van de "Deleted" folder. Daarna archiveer ik en ze blijven gewoon staan

4) de regels die ik had aangemaakt op de oude pc om berichten van bepaalde afzenders naar mijn email adres (postvak In) te zenden zijn ook nooit gewijzigd geweest, tot vandaag kreeg ik dezelfde emails op beide pc's toegestuurd (ik heb dit meermaals gecheckt voor de zekerheid) Ik heb op het nieuwe systeem ook helemaal geen nieuwe regels aangemaakt

5) ik gebruik altijd hetzelfde systeem: toon alle emails onder elkaar in postvak IN bij openen van Outlook

6) voor zover ik weet moeten die emails op de xp computer op de server bewaard blijven, waar ik dit in Outlook 2013 moet gaan zoeken weet ik niet meteen

7) ik merk nu wel dat de account op de XP computer ingesteld zijn als POP3 accounts, maar dat de accounts op de W8 staan ingesteld als IMAP/SMTP. Ik herinner me trouwens ook dat Outlook 2013 in W8 me NIET grevraagd heeft om het password voor de account op te geven, enkel de Login (de accountnaam zelf), bij het instellen van een POP3 account was dit wel nodig. (misschien dat dat er wat mee te maken heeft ?)

Ik heb nu de accountgegevens van iemand anders hier thuis toegevoegd als gewone IMAP op de W8 pc en heb vanuit mijn eigen email adres een test mail gestuurd naar zijn adres, en die email ontvangt hij ook op deze pc.

Wat kan je daaruit afleiden ? Het enige dat ik weet nu is dat alle emails die gisteren nog mooi in de account zaten gewoon gewist zijn, inclusief degenen die ik de afgelopen maand heb gestuurd.Al de andere mappen zijn leeg.

- - - Updated - - -

Outlook 2013 geopend en gesloten en de email staat er nog in, zowel in verzonden als in postvak IN van de andere account.

Ik heb vandaag via het helpforum 4 emails ontvangen: om 15u (registratie op het forum), 18u, 18u11 en 18u20.

en alle andere mappen zijn dus lege dozen geworden sinds vandaag. Totdat ik hier ben geregistreerd en ben beginnen communiceren over dit probleem. Zeer vreemd allemaal.

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

7) ik merk nu wel dat de account op de XP computer ingesteld zijn als POP3 accounts, maar dat de accounts op de W8 staan ingesteld als IMAP/SMTP.

Hieronder lees je meer over IMAP.

Op je Oude PC gebruik je POP3, indien ze na het binnenhalen automatisch verwijderd worden ( of manueel) op de server van skynet dan worden ze ook verwijderd op je Windows 8 PC .

Zie de rood gemarkeerde tekst hieronder.

Een belangrijk verschil met POP3 als e-mailprotocol en tegelijkertijd een belangrijk voordeel van IMAP is dat u uw e-mails kunt lezen op meerdere pc’s en gsm’s.

Concreet biedt dit de volgende voordelen:

  • E-mails blijven toegankelijk op de Belgacom-mailserver zolang u ze niet verwijdert.
  • Als u een e-mail leest, staat hij op alle toestellen gemarkeerd als gelezen.
  • Als u een e-mail binnenhaalt, blijft deze op alle toestellen zichtbaar.
  • Als u een e-mail verwijdert, zal die op de Belgacom-mailserver en alle toestellen verwijderd zijn (afhankelijk van de toepassing eventueel eerst via de Verwijderde mails-folder).
  • Als u een e-mail beantwoordt, zal deze verzonden e-mail op alle toestellen zichtbaar zijn.
  • Ontvangen en verzonden e-mails kunt u verplaatsen naar een door u gekozen folder.
  • Een e-mailfolder die u aanmaakt op één toestel, zal op alle toestellen zichtbaar zijn.
  • E-mails die u van de ene folder naar de andere folder verplaatst, worden op de Belgacom-mailserver verplaatst en worden bijgevolg op alle toestellen verplaatst.

Er is met andere woorden een maximale synchronisatie tussen alle toestellen als u uw e-mails gebruikt via het IMAP4-protocol.

Het grootste verschil zit echter niet in het lezen van uw e-mails, maar in de ondersteuning van folders op de Belgacom-mailserver.

Deze folders laten u toe structuur aan te brengen in uw mailbox. De inboxfolder is standaard aanwezig en uw e-mailapplicatie zal per definitie bijkomende folders creëren, zoals de folders Sent items, Drafts en Trash. Deze folders worden door uw e-mailtoepassing met Engelse namen aangemaakt op de Belgacom-mailserver, maar op uw scherm krijgt u wel de Nederlandse benamingen zoals Verzonden mails, Verwijderde mails en Kladjes te zien. Naast deze automatisch aangemaakte folders kunt u zelf nog bijkomende folders aanmaken via uw e-mailapplicatie.

Let hierbij wel op dat de precieze gebruikerservaring afhankelijk is van welk mailprogramma of gsm-type en merk van toestel u gebruikt.

Bron: E-mailprotocollen: IMAP, POP3 en SMTP

Controleer eens je webmail van Skynet. Zijn de mails daar nog aanwezig of verwijderd?

Als ik het goed begrijp ben je wel nog in het bezit van al je mails omdat je ze ook binnen gehaald hebt op je oude PC.

Ik kan je ook al gerust stellen dat het probleem niet aan de gekochte software of code ligt maar dus aan gemaakte keuzes en instellingen.

Ik heb nu de accountgegevens van iemand anders hier thuis toegevoegd als gewone IMAP op de W8 pc en heb vanuit mijn eigen email adres een test mail gestuurd naar zijn adres, en die email ontvangt hij ook op deze pc.

Wat kan je daaruit afleiden ? Het enige dat ik weet nu is dat alle emails die gisteren nog mooi in de account zaten gewoon gewist zijn, inclusief degenen die ik de afgelopen maand heb gestuurd.Al de andere mappen zijn leeg.

Bovenstaande was eigenlijk niet gevraagd.

Je moet eens een nieuwe e-mail vanuit Outlook naar jezelf sturen, ontvang je die en blijft die na openen aanwezig.

Sluit dan Outlook af en herstart Outlook. Is die mail er dan nog?

Dan pas ga je naar je oude PC en haal daar de mails binnen.

Wat gebeurt er dan in Outlook op je nieuwe PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze middag rond 12 u heb ik in de mailbox alle nieuwsbrieven ontvangen van de websites waar ik klant ben. Die stonden erop, samen met de mails die ik van het Helpforum gisteren heb ontvangen. Ik heb een testbericht gestuurd van deze (nieuwe) computer naar de oude pc, die is daar aangekomen en blijft daar ook gewoon op staan, zelfs na heropstarten van het systeem. Nu heb ik ook een testbericht van de oude pc naar de nieuwe gestuurd. Ik ben heel de namiddag buiten geweest, ik kom terug thuis, log in op de nieuwe pc, en wat zie ik ? Ik krijg het testbericht en voor de rest is het postvak IN en alle andere folders leeg, net zoals gisteren !!!! (ingelogd om 18 u)

Dus elke dag gaan mijn emails gewist worden in Outlook 2013 zonder dat ik weet waarom !!!

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die e-mail op je oude PC blijft staan is normaal, je gebruikt daar pop3.

Maar vanaf dat je de e-mails binnen haalt vanop je oude PC worden die gewist op je webmail.

Eenmaal daar gewist, worden ze ook op je nieuwe PC gewist omdat je daar IMAP gebruikt.

Dus nu zou je de volgende test eens moeten doen.

Je verstuurd een e-mail naar je zelf vanaf de nieuwe PC en haal die daar ook binnen.

Gebruik dus de oude PC NIET om e-mails te ontvangen.

Sluit je nieuwe PC af en herstart en open Outlook, je e-mail moet nog aanwezig zijn.

Ga dan naar je oude PC en ontvang daar ook je e-mails.

Kijk je dan terug je e-mails na op de nieuwe PC zijn ze weer verwijderd.

Dus ofwel zorg je dat je op elke PC pop3 of IMAP gebruikt (maar niet twee systemen door elkaar) wordt of je vermijd het ontvangen van e-mails op de oude PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.