Ga naar inhoud

D-Link DIR-505 Wi-Fi router


Aanbevolen berichten

Hallo Leroy

Erg aardig dat je mij verder wil helpen, er zijn wat meer dingen duidelijk.

Het volgende wil ik graag werkend hebben.

Dat het draadloos internet bij zwak signaal overal kan worden versterkt, zowel bij mij thuis en op andere locaties met slecht signaal, op een camping, of hotel.

Tevens wil ik graag dat in de USB aansluiting van de Dlink-router een internet Dongel kan worden geplaatst, deze gebruik ik in Oostenrijk netwerk A1, en dat dit signaal dan wordt doorgegeven aan meerdere ontvangers, Smart-Phone, IPad of Laptop, zodat meer dan 1 persoon van mijn internet Dongel gebruik kan maken.

Nu Stop ik de dongel in de Laptop in Oostenrijk, of ik haal het simmetjes uit de Dongel, en stopt deze in de Smartphone, of IPad, en daar wil ik vanaf,

Graag hoor is weer van je, ik heb nu de Dlink van mijn zoon nog in huis en deze nog niet gebruikt,

Groetjes Rob van Harten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat het draadloos internet bij zwak signaal overal kan worden versterkt, zowel bij mij thuis en op andere locaties met slecht signaal, op een camping, of hotel.

Dit is de Repeater modus

Tevens wil ik graag dat in de USB aansluiting van de Dlink-router een internet Dongel kan worden geplaatst, deze gebruik ik in Oostenrijk netwerk A1, en dat dit signaal dan wordt doorgegeven aan meerdere ontvangers, Smart-Phone, IPad of Laptop, zodat meer dan 1 persoon van mijn internet Dongel gebruik kan maken.

Dit zal niet mogelijk zijn met die D-link DIR-505 als ik zo de specificaties er van lees. Je zou volgens de beschrijving je telefoon ermee kunnen opladen, of een USB-stick met opslagruimte kunnen gebruiken als een soort privé cloud.

Uw hoogstpersoonlijke mobiele cloud

Deel de inhoud van uw USB-drive draadloos met anderen met behulp van de gratis SharePort™ Mobile-app.

Mobiele lader

Dit multifunctionele apparaat laadt ook uw smartphone1 op en bespaart u onnodige bagage

Bestanden delen en uw smartphonelader thuis laten

SharePort™ Mobile biedt moeiteloos toegang tot opgeslagen persoonlijke bestanden en multimedia, wanneer een harde schijf of flashdrive op de USB-poort van de router aangesloten is

Bron: DIR-505 Mobile Companion | D-Link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leroy

Mijn zoon heeft slecht internet en wilde deze gebruiken voor versterker en dat lukt niet de pagina wordt niet weergegeven.

Ik zelf wil hotspots kunnen verdelen in hotels en andere plaatsen, dat zal ook wel niet lukken

Op dit moment wordt het signaal wel versterkt via Smartphone of IPad achter in de tuin, maar ik heb geen internet pagina, hoe zou ik dat dan kunnen instellen, dan werkt er toch iets.

Voor mij was het belangrijkste, dat de internet Dongel zou kunnen worden aangesloten in deze router, en daar heb ik voor de aanschaf over gebeld naar een internetwinkel en deze gaf door dat dit zou kunnen,

Ik heb dit echter niet geprobeerd, omdat niets werkte.

Ik hoor het wel weer van je al vast bedankt

Groetjes Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verstandig is even goed de handleiding door te lezen die erbij geleverd zit bij het gebruik in de modus Repeater. Ik denk dat je in de handleiding iets terug zult vinden, dat je eerst in die D-Link moet inloggen om jouw huidige netwerk te selecteren en dat je daarna je originele WiFi weer terug vindt, maar dan versterkt.

Ik denk dat het zo is, dat je aan die D-link eerst moet aangeven WELK WiFi hij moet versterken.

Wat betreft die Dongel, ik denk dat dat niet lukt. Ik kan het in de beschrijving bij het apparaat in ieder geval niet vinden. Wil je echt 100% zeker weten of je die D-link kunt gebruiken in combinatie met een USB-Dongel je D-link even moet contacteren. Ik zie op de website geen telefoonnummer staan, dus je moet dan even een mailtje sturen (Contact D-Link | D-Link)

Ik moet ook aangeven, niet denigrerend bedoeld, maar de medewerkers van winkels die deze spullen verkopen weten vaak zelf niet hoe ze het moeten gebruiken of wat het kan. Zij zien een WiFi Repeater en een USB aansluiting en nemen dan de conclusie dat je met een USB-Dongel ook het internet kunt delen. Ze zijn er voornamelijk op getraind om jou spullen te verkopen, het liefst zo duur mogelijk en dingen die je eigenlijk niet nodig zou hebben.

Het kan zijn dat die medewerkers van die winkel wel gelijk heeft, maar ik kan het niet vinden in de specificaties van het apparaat op de website.

Een mooi voorbeeld uit mijn praktijksituatie wat betreft computerwinkels (Off-topic).

Ik ben wel eens naar een computerzaakje gegaan om te vragen naar een voeding voor mijn pc. Die was kapot, en ik wilde snel een nieuwe hebben. Na een heleboel antwoorden te geven op hun vragen kwamen ze met het advies om maar gewoon een nieuwe pc of laptop aan te schaffen, want de hardware die ik had was niet meer van de tijd en zou toch snel vervangen moeten worden. De PC die ze mij probeerde aan te smeren was gelijk de duurste die ze in de winkel hadden staan. Met de kennis die je meeneemt als ICT'er weet je dat het onzin is, want mijn PC destijds was ruim voldoende. Ik kwam alleen maar om een nieuwe voeding! Uiteindelijk gaven ze me een voeding die totaal niet voldeed aan de vereisten voor mijn hardware en heb ik ze even met de neus op de feiten gedrukt. Ik ben toen weg gegaan en heb uiteindelijk toch maar een voeding online besteld.

In een andere winkel was ik wat aan het kijken naar tablets. Komt er een medewerkers op mij af met de vraag of ik interesse had en misschien nog wat vragen erover had. Met de achtergrondkennis die ik had, heb ik vragen gesteld over dingen die totaal niet mogelijk zijn. Het antwoord daarop was: "Ja hoor, dat is gewoon allemaal mogelijk met deze tablet"

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.