Ga naar inhoud

D-Link DIR-505 Wi-Fi router


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat het probleem zit in de WiFi instellingen, ik zou alleen zo even niet weten wat. Daarvoor heb ik het resultaat nodig van wat er in dat bestandje staat.

Wat betreft het commando, het bestandje wordt niet opgeroepen. Wat het doet is het resultaat van het commando: "ipconfig /all" wegschrijven in het bestandje "ipconfig.txt"

Het bestandje zou met het laatste commando gewoon direct in de C:\schijf te vinden moeten zijn. Start-> Computer -> C:

Je ziet daar als het goed is een aantal mappen: Windows, Program Files, Users (of Gebruikers), etc.

In die lijst met mappen moet ook het bestandje ipconfig.txt staan. Zo niet, kun je altijd rechtsboven in de zoekbalk waar staat: "Zoeken in Lokale schijf (C:)" intypen: "ipconfig.txt"

Misschien om te verifiëren als bovenstaande ECHT niet lukt om in het zwarte command prompt venster (zie afbeelding ) het commando "ping google.com" en/of "ping 8.8.4.4" te typen:

20130828194604!Command_Prompt.png

Als het goed is moet het resultaat van beide er zo uit zien (het commando staat bij de roze pijl. Het nummer is iets anders, maar beide zouden hetzelfde resultaat moeten geven. Namelijk: Reply from x.x.x.x: bytes=.....):

Single+Ping.png

Wat mijn vermoeden is, is dat je bij het commando "ping 8.8.4.4" of "ping 8.8.8.8" WEL het resultaat ziet als in de afbeelding met de roze pijl. Maar niet als je het commando "ping google.com" intypt.

Laat even weten of mijn vermoeden klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer eigenlijk vandaag 29-6-2014 weer ,minimaal 6 uur bezig geweest, het signaal is goed maar helaas geen pagina op internet.

Inmiddels een paar dagen bezig, het is 22:30 ik stop er mee.

Via ziggo kabel router werkt alles goed draadloos

Ook als versterker werkt de 505 niet, signaal is wel sterk maar de pagina wordt niet geopend op internet.

Jammer, ik denk dat ik de router maar terug breng naar de winkel.

Rob van Harten

- - - Updated - - -

Jammer eigenlijk vandaag 29-6-2014 weer ,minimaal 6 uur bezig geweest, het signaal is goed maar helaas geen pagina op internet.

Inmiddels een paar dagen bezig, het is 22:30 ik stop er mee.

Via ziggo kabel router werkt alles goed draadloos

Ook als versterker werkt de 505 niet, signaal is wel sterk maar de pagina wordt niet geopend op internet.

Jammer, ik denk dat ik de router maar terug breng naar de winkel.

Rob van Harten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het wel apart, dat wij van alles aan je proberen te vragen en hier te posten om er zo misschien achter te komen wat het probleem zou kunnen zijn, maar je daar niet op reageert.

Ik probeer namelijk met de commando's die ik je doorstuur erachter te komen of je uberhaupt over WiFi wel een IP-adres en DNS toegewezen krijgt. Als ik daar het resultaat van weet, dan kunnen wij je verder helpen. Misschien is het wel een kleine instelling aan je WiFi instellingen. Maar dan moet je wel reageren.

Ik zal even proberen uitleggen waarom je best een sterk signaal kunt hebben maar geen internet:

Als je verbindt met je WiFi gaat het een verbinding tussen twee apparaten opzetten, namelijk tussen de Router en jouw draadloos apparaat. Als de verbinding sterk is, wil dat alleen maar zeggen dat beide apparaten GOED verbonden zijn.

Hoogstwaarschijnlijk heb je dan ook gewoon een IP-adres gekregen van de Router via DHCP. Je zou andere apparaten op het netwerk gewoon netjes moeten kunnen zien.

DHCP geeft niet alleen een IP-adres aan jouw apparaat, maar ook 1 of 2 DNS-adressen en een gateway adres. Omdat je verbonden bent met de Router kunnen we het normale IP-adres uitsluiten. Er kan nog best van alles mis zijn met die andere twee (DNS en/of Gateway). Ik ga er vanuit dat de Gateway gewoon goed staat aangezien dit iets is wat je bijna nooit kunt aanpassen in een thuis-router. Dus dan heeft het waarschijnlijk iets te maken met de DNS instellingen.

Dat de router geen DNS uitgeeft kunnen we denk ik wel schrappen, want het is een nieuwe Router. Een ander vermoeden is dan dat hij misschien de verkeerde DNS-adressen doorgeeft. Sommige Routers gebruiken namelijk als DNS het ip-adres van de Router, maar sommige gebruiken de DNS-adressen die ze krijgen van jouw provider. In beide gevallen kan er iets mis zijn. Als jouw Router als DNS-adres gebruikt wordt, maar jouw Router zelf geen DNS heeft gekregen kun je geen naamomzetting doen. Als jouw Router de DNS-adressen doorgeeft, maar jouw apparaat forceert iets heel anders dan kun je alsnog geen naamomzetting doen.

Het resultaat van het commando dat ik helemaal in het begin stuurde geeft antwoord op al deze vragen. En daarmee kunnen we dus een heleboel uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds mee bezig

Hierbij extra informatie

Ziggo Kabel modem

I.P adres

- - - Updated - - -

Ik ben er nog steeds mee bezig

Hierbij extra informatie

Ziggo Kabel modem

I.P adres 192.168.178.18

Subnetmasker

- - - Updated - - -

Ik ben er nog steeds mee bezig

Hierbij extra informatie

Ziggo Kabel modem

I.P adres 192.168.178.18

Subnetmasker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds mee bezig

Hierbij extra informatie

Ziggo Kabel modem D.Link dir 505

I.P adres 192.168.178.18 192.168.0.100

Subnetmasker 255.255.255.0 255.255.255.0

Router 192.168.0.1 192.168.178.1

DNS 192.168.0.1 212.54.40.25.212.54.35.25

Misschien kan iemand mij verder helpen de D.Link dir 505 werkt nog steeds niet draadloos

Moeten deze I.P adressen ook anders ingesteld worden, zodat de routers apart kunnen werken van elkaar.

Ziggo zelf werkt goed draadloos

Rob van Harten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat niet duidelijk nu wel

Ziggo Kabel modem.................................................................. D.Link dir 505

I.P adres 192.168.178.18...........................................................192.168.0.100

Subnetmasker 255.255.255.0..................................................... 255.255.255.0

Router 192.168.178.1................................................................ 192.168.0.1

DNS .......212.54.40.25.212.54.35.25........................................... 192.168.0.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat de gegevens die je via het 'ipconfig' commando hebt ingevuld? Of zijn dat de gegevens van de apparaten zelf?

Dus:

heeft de Ziggo Kabel modem het ip-adres 192.168.178.18 aan jouw pc/laptop gegeven of is dat het ip-adres van de Ziggo kabel modem?

En is 192.168.0.100 het ip-adres van de D-link Router? Of het IP-adres wat hij geeft aan de pc/laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 stuks Dlinks 505 gekocht, 1 voor een zoon die gehandicapt is en heeft een slechts internet bereik en 1 voor mij zelf.

een Dlink 505 heb ik terug gebracht, mijn zoon had de verpakking niet heel meer, en deze heb ik nu in huis.

Ik had niet verwacht nog reactie te krijgen.

Dagen ben ik bezig geweest en ik weet eigenlijk niet meer hoe ik aan deze IP gegevens ben gekomen, ik moet daar weer induiken, misschien kunt U mij helpen.

Heel graag zou ik het goed werkend krijgen, ik wilde de Dlink ook in het buitenland voor een Dongel gebruiken en het signaal doorgeven, aan en smarttelefoon en laptop, dit heb ik nog niet geprobeerd omdat verder niets werkt.

Wie zou mij kunnen helpen??

Groetjes Rob van Harten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gekeken naar het apparaat (die DLink DIR-505). Maar ik neem aan dat hier gewoon een handleiding bij zat?

Als het bij je thuis (zonder dit apparaat) werkt naar behoren. Dan denk ik dat de handleiding hier toch voldoende informatie bij kan verschaffen?

Die DIR-505 is een heel vernuftig apparaatje. Je kan dat ding blijkbaar instellen als Router, Wifi Repeater, Wifi Accesspoint en Wifi-hotspot.

Er zijn een aantal dingen die je moet overwegen voor één van deze vier modi kiest (Router, Repeater, Accesspoint of hotspot).

Stel je de modus 'Router' in, dan gaat dit ding zich als een router gedragen. Dit is interessant voor als je thuis nog geen router hebt, maar alleen een modem (let op! een modem en router in 1 is in dit geval géén modem!). Je moet hiervoor een UTP kabel in het apparaat steken (en het andere eind in de Modem)

Stel je de modus 'Repeater' in, dan gaat hij het huidige Wifi signaal versterken zodat je op plekken waar je slecht Wifi hebt alsnog bereik hebt. Je hebt hiervoor geen UTP kabel nodig! Het apparaat zoekt naar WiFi signaal en versterkt dit.

Stel je de modus 'Accesspoint' in, dan gaat hij als een brug dienen voor het bekabelde netwerk en het draadloos netwerk. Dit is interessant voor als je wel al een router hebt, maar nog geen draadloos internet. Je moet voor deze modus WEL een UTP kabel in het appraat steken (en het andere eind in de Router)

Stel je de modus 'WiFi hotspot' in, dan doet hij volgens mij hetzelfde als de 'Repeater' modus, alleen dan kunnen anderen jouw netwerk gebruiken. Dus stel je hebt thuis een beveiligd Wifi, je kan dit apparaat dan met jouw WiFi verbinden en een openbaar WiFi opzetten zodat mensen hiermee kunnen verbinden.

Ter extra informatie.

Ik zie net op het plaatje van het apparaat dat de modus Router en AccessPoint één enkele modus is die je kunt instellen. Hij heeft dus maar 3 modi (Router/Ap, Repeater of Hotspot)

Misschien een hele stomme vraag. De beschrijving bij welke modus (Router/Ap, Repeater of hotspot) is hetgeen wat je wil doen met dat apparaat? Want ik denk dat je de modus ingesteld hebt op Router/AP maar er totaal geen netwerkkabel in hebt zitten. Dan gaat hij het niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.