Ga naar inhoud

internet pagina's laden traag


arjan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er iets is met de harde schijf zoals in mijn eerste berichtje.

Zou je buitenom je geheugengebruik en prestaties van kweezie wabbit zijn vraag, ook je harde schijf willen testen met HDTune? Hier te downloaden: HD Tune website

In het tabelletje op die pagina onder 'Filename' staat een linkje waarmee je HDTune kunt downloaden.

Wil je dan van het tabblad 'Benchmark' en 'Error Scan' een printscreen plaatsen?

Het zou leuk zijn, dat je tijdens de 'Benchmark' test eens een website probeert te bezoeken. Bij de 'Error Scan'​ test hoeft dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo leroy,

Ik heb de scans gedaan en hierbij de afbeeldingen.

Met de benchmark heb ik een paar pagina's geopend de dieptepunten zijn met dat ik pagina open.

Ik heb de pagina's open laten staan, je ziet wel dip.

en voor de andere dingen van kweezie wabbit moet ik nog een afbeelding maken met dat ik de pc net opgestart heb, dat komt morgen.

ps fijn dat er mensen meedenken en er tijd voor nemen om me te helpen, dat word enorm gewaardeerd !!

Wou ik toch alvast even kwijt.

post-49470-1417705837,8377_thumb.jpg

post-49470-1417705837,8837_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat het aan de harde schijf ligt als ik zo het 'benchmark' overzicht zie.

Je harde schijf is in ieder geval er wel op achteruit gegaan. Normaal gezien moet deze grafiek met een gewone harde schijf er zo uit zien als op de homepagina van hdtune (HD Tune website)

SSD schijven moeten zo goed als een vlakke blauwe lijn laten zien.

Nu zou het zo kunnen zijn dat je schijf extreem gefragmenteerd is, maar dat zou die dippen niet moeten veroorzaken. Klopt het ook dat bijvoorbeeld het opstarten trager is dan toen de harde schijf nieuw was? Of het opstarten van software (zoals bijvoorbeeld photoshop) trager is als voorheen?

De browser probeert namelijk bij het laden van een pagina eerst de cache te benaderen. Als de harde schijf tijdens het lezen problemen heeft, duurt het laden van gegevens uit de cache veel langer als normaal. Dit kan dus ook de snelheid van het laden van webpagina's beïnvloeden.

Ik heb nog geen half jaar geleden ook een defecte harde schijf gehad, waarbij het laden van websites erg traag was. Ik kon op het moment van laden ook niets meer openen. Geen startmenu, geen nieuwe tabbladen, etc. Op het moment dat de harde schijf weer "vrij" kwam, voerde hij ineens ALLES tegelijk uit! Het startmenu opende en sloot net zo vaak als dat ik er op klikte, er opende net zoveel tabbladen als dat ik er op klikte, etc.

Komt bovenstaande jou ook bekend voor? Dan vrees ik toch voor jouw harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "dipjes" of "spikes" die zichtbaar zijn in de benchmarkgrafiek kunnen worden veroorzaakt door andere toepassingen die actief waren tijdens het uitvoeren van de test, zie ook CPU > 10% ... dus als je daaromtrent zekerheid wil krijgen dan zou je imho de test (nog maar eens) moeten herhalen zonder dat er andere toepassingen uitgevoerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de benchmark van vanochtend net na opstarten zonder dat er wat open stond.

wat er staat bij leroy over het laden wat traag is en er verder niks met de pc gedaan kan worden is hier niet het geval.

Ik kan wel andere dingen doen, en games wat ik doe doen het ook normaal.

World of Tanks bijvoorbeeld, dit draait en laad gewoon normaal !

post-49470-1417705841,5211_thumb.jpg

aangepast door arjan
Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand nog een id wat nu te doen? of is iedereen op vakantie, kan ik ook snappen haha.

Pc is niks sneller lijkt soms juist trager te zijn. Snelheid is er eerder uit dan dat het was de laatste tijd.

Leroy ik heb die benchmark nog een keer gedaan, zit wel een dikke dip in.

Dus zou dit kunnen betekenen dat de harde schijf naar zn grootje is?

Ik heb er echt geen verstand van, doe een test maar heb geen idee wat het inhoud...zie wel dat het naar benden vliegt, en dat is meestal niet goed...dalende lijnen:eviltongue:

aangepast door arjan
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.