Ga naar inhoud

html programma's koppelen aan Google Chrome in windows 8.1


Aanbevolen berichten

Goede morgen mensen,

Ik beheer voor een klein clubje als amateur de website met behulp van Kompozer en FileZilla

Ik heb windows 8.1 en gebruik Google Chrome.

Als ik een pagina aanmaak kan ik een soort preview krijgen in Kompozer.

Dat lukt wel als ik I.E. als browser heb maar niet als ik Google Chrome als browser heb.

Er moet denk ik ergens een mogelijkheid zijn om om bestandstypen aan een programma te koppelen?

Weten jullie of dat zo is en zoja hoe?

Alvast bedankt voor het antwoord

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat je dan in die software Kompozer op een knopje moet drukken om een voorbeeld te bekijken in Internet Explorer?

Als dat het geval is kun je de URL in internet explorer kopieren en plakken in Chrome.

Ik denk dat je een URL krijgt die eruit ziet als: file://C:\....... Als dat het geval is, dan kun je op je computer zoeken naar de locatie van het bestand. Stel dus dat de url is:

file://C:\Users\Leroy\Documents\Web\Project\index.html

Dan ga je naar: Start -> Computer -> Dubbelklik je op de C:\ schijf.

Vanaf hier is alles denk ik in het Nederlands. Dubbel klik op 'Gebruikers' (of Users).. en ga zo door totdat je bij 'Project' bent uitgekomen.

Ik ga er vanuit dat er een aantal bestanden staan, waaronder index.html. Als je index.html dubbel klikt opent als het goed is jouw website weer in Internet Explorer. Als dat het geval is, doe je het volgende:

Rechtsklik op het bestand (index.html)

Klik op 'Eigenschappen'.

In het venster staat ergens: "Openen met" en daarachter staat "Internet Explorer"

Klik op de knop die daarachter staat (ik geloof dat dat 'Wijzigen' is).

Zoek nu naar Google Chrome. Als deze niet in de lijst staat kun je klikken op 'Bladeren' en zoek je naar Chrome op de computer. Vaak is dat: "C:\Program Files\Google\Chrome\Chrome.exe"

Klik nu een paar keer op 'OK'.

Als het goed is, veranderd het icoontje van het index.html bestand (en ook andere bestanden die daar staan). Dat is goed, dat hoort zo!

Als je nu dubbel klikt op index.html zal jouw website in Google Chrome worden geopend.

Als je in Kompozer nu op het 'Voorbeeld' knopje klikt (als je dat hebt), dan opent jouw website nu in Chrome. Let wel! Wil je alles weer terug in Internet Explorer moet je bovenstaande weer helemaal uitvoeren!

Ik raad dus aan om jouw standaard browser te gebruiken voor het openen van .html bestanden. Ik zou wel blijven testen in Internet Explorer, omdat niet alles er precies hetzelfde uit ziet in verschillende (versies van) browsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Leroy!

Het probleem was dat als ik op de knop drukte hij de website opende in Open Office Word.

Ik heb ondertussen uitgevonden dat je dat via het config syhsteem kunt oplossen

Je moet naar ""standaardprogramma's"" gaan dan op de tweede knop ""een bestandstype of protocol aan een programma koppelen"""dan """.html"" opzoeken en het ""huiidig standaardprogramma"" wijzigen in (in mijn geval) Google Chrome.

Het is een weetje

Ik had het al als opgelost gezet maar doe het hier nog een keer

Bedankt voor de reactie

mv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.