Ga naar inhoud

mini Displayport naar Displayport


boomie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan om volgende monitor te kopen: Samsung LS24C65UPC, en aangezien daar een displayport op zit, had ik graag mijn macbook pro (2012 model) met thundebolt port hierop aangesloten. Ik heb al een thunderbold -> vga adapter, maar aangezien ik het maximale uit dit scherm wil halen had ik dit graag aangeloten met de (mini) displayport. Is dit mogelijk met volgende kabel: mini displayport naar displayport kabel - mini displayport naar displayport kabel, connector 1: mini displayport,
connector 2: displayport, male naar male aansluiting, lengte: 1 meter kleur: zwart (mni displayport naar displayport)? In eerste instantie zou ik niet inzien waarom niet, maar omdat Apple dit zelf nergens vermeld (maar enkel de converters aanprijst) begin ik dus te twijfelen, en ik zou natuurlijk geen miskoop willen begaan.

Nog een kleine bijvraag, dit scherm is een AD-PLS display, (de samsung variant van IPS) als ik het goed begrepen heb. Mits ik veel doe aan foto- en videobewerking is IPS dus een must voor mij, maar is dit een goed scherm qua prijs/kwaliteit? Of zou het beter zijn om mijn budget wat te vergroten en te kijken naar de 2560 x ... monitoren? Ik had graag (minimum) dezelfde schermkwaliteit gehad als op mijn macbook pro ( Active Matrix TFT Color LCD - 16:10 - WXGA+ - 1440x900 ).

Korte specs van de SAMSUNG:

Schermdiagonaal inch 23,6 inch

Resolutie 1920 x 1080

HD-weergave Full HD (1080p)

Responstijd 5 ms

Dank bij voorbaat?

Mvg

Benjamin

aangepast door boomie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bejamin,

Ik heb helaas geen ervaring met Macs, daarmee kan ik je weinig helpen. Wel zijn er op dit forum een aantal gemengde reacties wat betreft de een Mini-DP naar DP verbinding. Meestal werkt het echter prima.

Om welk scherm (modelnummer) gaat het precies? Er komen inderdaad een aantal nieuwe schermen aan met een hogere schermresolutie (en een lager prijskaartje). Dat zal echter nog een eindje duren voordat ze effectief op de markt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor je vlugge hulp. Na nog wat verder gezocht te hebben heb ik deze forumthread gevonden, waarin gezegd w dat het inderdaad mogelijk is. YEEY, dus ik denk dat vraag 1 opgelost is :).

Over de monitor, ik was van plan deze aan te schaffen. Deze ligt wat onder mijn budget. Als U zegt dat het nog eventjes gaat duren, over hoe lang spreken we dan? (of zijn de monitoren net aangekondigd?).

voor eventuele verdere hulp ga ik hier anders eventjes mijn gewenste specs op een rijtje zetten:

Prijs: €200 - 300;

Monitor type: IPS (of dergelijke);

Gewenste resolutie: Minimum 1920x1080;

Responstijd niet van toepassing, aangezien ik een IPS wil, en niet hardcore ga gamen

Connectivity: HDMI (minimum 1), Displayport OF DVI (Of andere high res connectivity om aan te sluiten op mijn MBP);

Gebruik: Grafische toepassingen

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.