Ga naar inhoud

IP


Sebas275

Aanbevolen berichten

Ik weet zo niet waar ik onderstaand berichtje moet plaatsen, wellicht dat moderator zo vriendelijk wil zijn om dit bericht in het juiste sub forum te plaatsen.

Ik werk met Outlook 2010.

Nu heeft het volgende plaats gevonden.

Een of de andere idioot heeft een pakket bij een webhostingbedrijf op mijn naam en email ( welke hij van internet geplukt heeft ) laten registreren.

In de bevestigingsmail staat zijn IP nummer ( 80.60.180.247 )

Ik zou heel maar dan ook heel graag willen achterhalen wie dit gedaan heeft en waarom dit gedaan is.

Ik heb dus toch ergens vijanden dry.gif

Kan ik aan de hand van e-mail die ik binnenkrijg achterhalen of dit IP nummer er tussen staat en hoe doe ik dat ?

mvg tongueP.gif

aangepast door Sebas275
niet volledig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals stegisoft al zegt: contact opnemen met dat webhostingbedrijf.

Jij komt er met dat IP-adres zelf niet achter waar die persoon woont. Wanneer je de link van stegisoft gebruikt, dan krijg je enkel het adres te zien van de ISP (Internet Service Provider) van die persoon. Dat is Planet/KPN in dit geval.

Mijn ISP is ook voorheen Planet / nu KPN. Dus wanneer ik op die website (Whois Lookup) mijn IP-adres invoer, dan kom ik op hetzelfde adres van KPN in Amersfoort uit. Ik woon daar toch zeker 100 km vandaan.

De politie kan wel bij KPN het adres opvragen van die persoon. Dan zul je wel eerst aangifte moeten doen bij de politie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.