Ga naar inhoud

Klassiek geval besmette computer


Aanbevolen berichten

Goedeavond,

Voor een kennis moet ik de PC in orde maken.

O.a. heb ik daar Kasperksy PURE 3,0 op geinstalleerd ter vervanging van Norton Antivirus.

Echter had die persoon hiervoor al een hoop problemen. De bekende gevallen van plots openende webpagina's met reclame en vage sites.

Ik zag ook dat er best wat software op staat wat er verdacht uitziet. Google zoekpagina is een vreemde niet bekende search engine.

Hierop heb ik een scan met RSIT gedaan. Deze is in dit bericht bijgevoegd. Gegevens van de PC staan in de log.

Norton heb ik zoveel mogelijk verwijderd, maar 1 programma bleef achter en dat was iets van een 'Norton Dowload manager'. Deze komt niet voor in de ljst van geinstalleerde programma's.

Ook bijvoorbeeld CCleaner kan deze niet vinden.

Misschien hebben jullie nog tips hoe dit te verwijderen? En wellicht is dit ook wel malware?

Ik hoor het wel als er verdere acties nodig is.

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is duidelijk behoorlijk wat werk aan de winkel :dong:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {11111111-1111-1111-1111-110511951199};c
 C:\Program Files (x86)\video MediaPlay-Air;fs
 {14264a21-01fa-455f-a9c4-7c8b3d82b6f6};c
 C:\Program Files (x86)\Zapp;fs
 {312f84fb-8970-4fd3-bddb-7012eac4afc9};c
 {3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C};c
 C:\Program Files (x86)\SupTab;fs
 {c547c6c2-561b-4169-a2a5-20ba771ca93b};c
 C:\Program Files (x86)\VideoDownloadConverter_4z;fs
 {48586425-6bb7-4f51-8dc6-38c88e3ebb58};c
 {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
 {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93};c
 fst_nl_61;s
 C:\Program Files (x86)\fst_nl_61;fs
 NextLive;s
 C:\Program Files (x86)\PricePeep;fs
 globalUpdate;s
 globalUpdatem;s
 C:\Program Files (x86)\globalUpdate;fs
 C:\Windows\tasks\41a6a96e-7f2a-46ce-80e8-62725167ce7d-1.job;f 
 C:\Windows\tasks\41a6a96e-7f2a-46ce-80e8-62725167ce7d-11.job;f 
 C:\Windows\tasks\41a6a96e-7f2a-46ce-80e8-62725167ce7d-3.job;f 
 C:\Windows\tasks\41a6a96e-7f2a-46ce-80e8-62725167ce7d-6.job;f
 C:\Windows\tasks\Digital Sites.job;f
 C:\Windows\tasks\DSite.job;f
 C:\Windows\tasks\FoxTab.job;f
 C:\Users\whirless\AppData\Roaming\newnext.me;fs
 C:\Windows\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore.job,f C:\Windows\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA.job;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{11111111-1111-1111-1111-110511951199}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{14264a21-01fa-455f-a9c4-7c8b3d82b6f6}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{11111111-1111-1111-1111-110511951199}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{14264a21-01fa-455f-a9c4-7c8b3d82b6f6}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{312f84fb-8970-4fd3-bddb-7012eac4afc9}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3593C8B9-8E18-4B4B-B7D3-CB8BEB1AA42C}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{c547c6c2-561b-4169-a2a5-20ba771ca93b}];r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "NextLive"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 "fst_nl_61"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 C:\ProgramData\IePluginServices;fs
 C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
 C:\Users\whirless\AppData\Roaming\webssearches;fs
 C:\Program Files (x86)\video MediaPlay-Air;fs
 C:\Program Files (x86)\findopolis;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ... dat heeft al een flinke berg rotzooi van de PC gehaald. Maar we zijn er nog niet helemaal ...

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
 "speedtestanalysis@SpeedAnalysis.com"=-;r64
 CHRdefaults;
 autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgevoegd het logje.

Het lijkt allemaal beter nu. Er stond ook een vreemde zoekpagina standaard ingesteld in Chrome, maar die is nu weg.

Zijn er nu nog aanvullende programma's nodig? Aangezien je zij dat er flink wat aan de hand was.

Alvast bedankt.

- - - Updated - - -

Trouwens, Kaspersky Pure 3.0 heeft ook al een hoop opgespoord, gedesinfecteerd en in Quarantaire geplaatst. Dus dat verschil zal ook wel gemerkt gaan worden.:-)

zoek-results_Jan_24-08.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag PatrickB,

Kape is enkele dagen met verlof.

Voer het volgende ook eens uit:

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.


  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.


  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.

    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.

532aab157609a-MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen


  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.