Ga naar inhoud

Mijn laptop HP start soms niet en werkt heel traag


sensi

Aanbevolen berichten

Bedankt voor uw bericht. De HD tune heb ik gestart en hij is van zelf gaan afsluiten? Hij was pas bij de 7de rij en ik zag al 3 rode blokjes tot zo ver, maar moet ik de hd tune opnieuw opstarten, want ik moet er dan bij zitten de hele tijd, want anders sluit het programma uit zich zelf weer. Voordat hij bij de 7de rij was duurde het al 3 uur, ik kan toch niet 24 uur bij de laptop gaan zitten voor dit? Stel dat u hieruit al kan concluderen dat de hardware kapot is, kan ik een hardware vervangen van een laptop? ik heb deze laptop 1 jaar en 4 maanden en de garantie is inmiddels verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een Europese richtlijn die twee jaar wettelijke garantie voorziet, zowel in België als in Nederland dus ... in Nederland wordt deze termijn zelfs verruimd: er wordt gesteld dat een product "deugdelijk" moet zijn en in vele gevallen kan de verkoper ook na het verstrijken van de wettelijke termijn aangesproken worden, zie deze link.

Neem dus zeker eens contact op met de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb geen recht meer op de garantie, want ik had 1 jaar recht op. Kan ik een nieuwe hardware kopen voor mijn laptop?

Haal er eens uw garantievoorwaarden bij .

Er is een wettelijke garantie van twee jaar zoals Asus vermeld op de onderdelen , zonder de kleine lettertjes erbij .

Deze wettelijke garantie kan de consument aanspraak maken als er sprake is van een fabricagefout door de fabrikant . En dan de kleine lettertjes . De garantievoorwaarden vervallen bij verkeerd gebruik van het toestel .

En hoe was het vroeger ?

Toestel was nog in garantie en er was een defect ? Klant moest niets betalen .

Hoe gaat het nu ? Toestel is nog in garantie , enkel op de onderdelen maar niet meer zoals vroeger op de werkuren .

De fabrikant kan dan in zijn garantievoorwaarden opnemen , twee jaar wettelijke garantie op de onderdelen en het eerste jaar garantie op de werkuren . Na het eerste jaar betaald de klant de werkuren voor het openen en herstellen van het toestel . Het openen alleen al zou je wel eens kunnen verbaasd zijn wat dit kost aan de klant .

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.