Ga naar inhoud

Hoog CPU gebruik door gebruik torrent


Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het even een tijdje aangekeken omdat het leek alsof de problemen waren opgelost. Ik heb het idee dat het wel is verbeterd maar de ventilator van de processor slaat nog steeds wel snel aan ten teken van een hoog cpu verbruik. Ziet u nog mogelijkheden om dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Voer onderstaande uit bij normaal gebruik en nogmaals als de ventilator begint te blazen.

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/7IAWJXdWpmtGe0rBJRIfOUz

- - - Updated - - -

Pocessor voor.docx

- - - Updated - - -

Even snel 2 schermprints. De eerste (voor) waarbij geen processen actief zijn en de tweede (na) waarbij ik in 2 Google Chrome browser een Youtube filmpje heb lopen en Microsoft Word open heb staan en Outlook opstart. De ventilator begint dan al te blazen.

Pocessor na.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cpu belasting is slechts 30% als de koeling begint te blazen.

Dat is eigenlijk niet veel.

Uit het speccy logje blijkt wel dat de temperaturen tamelijk hoog oplopen.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Er is mogelijk ook een probleempje met de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je van het resultaat een afbeelding maken en die als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

post-37573-1417705982,6011_thumb.jpg

Ik heb de computer stofvrij laten maken en al gemerkt dat de koeling eigenlijk niet snel meer begint te blazen dus mijn probleem is waarschijnlijk opgelost. Bedankt in ieder geval voor de hulp.

Ik heb nu pas HD Tune kunnen draaien omdat de laptop eerst te warm werd maar als bijlage heb ik de afbeelding van het resultaat van deze test toegevoegd.

Hieruit blijkt volgens mij dat er geen problemen zijn met de harde schijf.

Laat maar even weten of ik nog iets kan doen. Ik wil de laptop bijvoorbeeld nog wel wat opschonen. Welke programma's kan ik hier het beste voor gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je even een nieuw speccy logje maken zodat we de temperaturen na het ontstoffen ook eens kunnen bekijken.

Ik wil de laptop bijvoorbeeld nog wel wat opschonen.
Wat bedoel je hier precies mee?

Malware en dergelijke zijn al opgeruimd.

Geinstalleerde programma's die je niet gebruikt, kan je eventueel ook nog verwijderen.

Na het verwijderen van een programma, kan je best ook een registeropruiming doen met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook een schijfdefragmentatie kan nog wat winst opleveren maar dat zal niet spectaculair zijn.

Voor de defragmentatie kan je Defraggler gebruiken.

Verder kan je misschien wat overbodige opstarters uitschakelen.

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.