Ga naar inhoud

externe harde schijf bij op starten geeft een zwart scherm en zit vast.


henk253

Aanbevolen berichten

Had nog een vraag/probleem.

Ik heb een externe Iomega harde schijf als ik deze aan sluit op me usb en ik start me pc op dan loopt deze vast en zie ik een zwart scherm.

Ik reset de pc en haal usb stekker er uit en de pc start gewoon op.

Sluit ik de usb van de externe schijf weer op pc aan dan kan ik de schijf openen en alles gewoon mee doen.

dit staat op de schijf THAK 328159, GDHDU 31803900

windows 7

hij heeft het wel altijd gedaan met opstarten, kan iemand me adviseren wat ik moet of kan doen

dank u

Mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

had deze pagina gelezen en daar hadden ze over een western digital die na het installeren ging op starten en direct een zwart scherm geeft.

Dit lijkt op mijn probleem maar is toch anders.

De instellingen van me externe schijf waren al 4 jaar goed, startte goed op en kon automatische back-ups weg geschreven worden.

Via deze computer zag ik me externe schijf dus die werd herkent.

Hij zat in achterste USB aan gesloten en op zeker moment kwam het probleem bij op starten, en mij de advies gaven haal alle usb uit de pc en start weer op toen bleek het de externe te zijn.

Toen in een andere USB aan gesloten maar hielp ook niet.

ik zet pc aan hoor 1 piep en zie afbeelding van rock nvidia bij opstarten dan zwart scherm met links boven in een knipperend | streepje die even later 3cm zakt en daar blijft knipperen dan zit pc vast.

Dan moet ik de AAN/UIT indrukken en stekker er uit van externe schijf en dan gewoon opstarten.

Als pc draait dan doe ik de stekker in de USB poort en me pc herkent na even te wachten de externe schijf en ik kan gewoon via de schijf werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pc niet wil opstarten met de externe hd aangesloten is er maar één plek waar je het zoeken moet: de bios.

dus: volg de bios-aanwijzingen eens op die in de link van thedarkness staan.

en let op: wijzigingen in de bios krijgen alleen effect als je de bios verlaat via de optie 'save and exit' , doorgaans f10

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb methode 2 uitgevoerd in de bios.

was naar usb confrigratie geweest usb support deze stond op enable, eerst veranderd in auto en F10 in gedrukt en weer op gestart maar dat hiel niet.

Stekker er uit gehaald en weer op gestart in de bios, stekker er weer in en weer naar usb support en nu in disabled gezet F10 in gedrukt en gestart.

pc start verder op met windows logo in beeld, daarna zwart scherm dit duurde weer lang voor dat dit weg ging.

Rode lampje op pc brande dus pc was bezig, toen kwam accounts in zicht, deze aan geklikt en het bureaublad kwam in zicht en dit met stekker van externe in de pc.

pc afgesloten en weer op gestart toen heb ik dit bericht getypt.

Nu de vraag hoe kan dit nu dat door disabled te zetten pc wel wil starten?

Moet ik nog meer dingen in stellen zodat pc ook weer sneller op start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, prima resultaat dus!

of de pc sneller kan opstarten hangt af van de hardware die erin zit en van de software die je mee laat opstarten.

heb je ccleaner: ga gereedschap tab opstarten. daar mag je alles uitvinken, behalve je antivirus en evt nodige software voor wifi. voor al die andere dingen geldt: het is vroeg genoeg als ze opstarten als je ze echt nodig hebt.

heb je ccleaner niet: typ in het zoekvak: msconfig en geef enter. ook daar een tabblad opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.