Ga naar inhoud

converteren naar ander bestand


riksken

Aanbevolen berichten

Beste,

Om in mijn nieuwe wagen mijn muziek te kunnen beluisteren moet ik steeds mijn muziek converteren naar ogg. bestand.Volgens mijn merkdealer kan ik best alles omzetten naar M4a bestand.

Als ik naar ogg. bestand in auto luister hoor ik wel de muziek maar geeft de display de nummers niet weer,geeft steeds aan 'onbekend'.

Bij M4a bestand zou dit wel vermeld worden?

Is er ook verschil van usb stick en zijn er usb's die hiervoor beter geschikt zijn?

En met welk programma zet ik mijn muziek het beste om?

Wat als ik een gewone cd op mijn computer zet en deze nadien wil converteren,ogg. of M4a?

Alvast bedankt.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is een *.M4a file een video file.

Laten wij eerst beginnen bij het begin:

Met Audacity (freeware) kan je een hele boel audiobestanden inladen en converteren van de ene indeling naar de andere.

Als je de optionele FFmpeg-bibliotheek installeert en als je ten minste Audacity 1.3.13 of later hebt kan je ook M4A, WMA of FLAC importeren. FFmpeg laat Audacity toe om audio te importeren van videobestanden (M4a)

Maar het lijkt me sterk dat een automerk in deze tijd geen CD/USB speler heeft die gewoon MP3 speelt.

Heb je een handleiding van je audio systeem of ken je het merk ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:embarassed:

Even een rechtzetting:

Het formaat M4A is een audiostream vervat in de MP4 container maar wordt ook AAC genoemd als afzonderlijk audiobestand.

M4A/AAC kan met eenzelfde bitrate meer informatie bevatten dan MP3 en is daarom ook kwalitatief beter dan MP3.

(Advanced Audio Coding - Wikipedia)

(Het is maar dat ik ook op de hoogte moet blijven)

Voor de rest blijft hetzelfde te doen:

- download AUDACITY en installeer het (het is veilige freeware)

- om bv een audiobestand [geen cd's want Audacity kan geen CD's rippen] te converteren naar M4A/AAC moet je wel de FFmpeg bibliotheek downloaden (éénmalig)

-> je opent AUDACITY

-> ga naar bewerken -> voorkeuren

-> klik éénmaal links op bibliotheken

-> klik op downloaden FFmpeg-bibliotheek (je komt terecht op AUDACITY page)

-> klik op de link 'download page'

-> klik op de link 'Please, click here to proceed to Buanzo's Lame and FFmpeg downloads for Audacity ®'

-> FFmeg wordt geïnstalleerd

Om te converteren naar M4A/AAC:

-> je opent het audiobestand dat je wil converteren naar M4A/AAC

-> dan klik je op 'bewerken' - 'exporteren'

-> in het nieuwe venster bepaal je waar het M4A/AAC bestand moet worden opgeslagen en

-> BELANGRIJK: er staat wel:

Bestandsnaam 01. Livin' Lovin' Doll

en

Opslaan als M4A(AAC) Files (FFmpeg)

maar je MOET achter 01. Livin' Lovin' Doll de extentie .M4A (of AAC) handmatig toevoegen dus:

Bestandsnaam 01. Livin' Lovin' Doll.M4A

want anders bewaart Audacity het gewoon als een 'bestand'.

De volgende stap is het plaatsen van deze M4A/AAC files op een USB stick of branden als 'data' op een CD.

Voor het branden als 'data' CD gebruik ik de freewaretool CdBurnerXp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.