Ga naar inhoud

Windows 7 start niet op.


elloco

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een computerprobleem en heb nodig hulp, misschien kunnen jullie me hiermee helpen.

Vorige week woensdag belde mijn zoon met de mededeling dat zijn laptop niet meer wilde opstarten, de gegevens van de laptop beschrijf ik hier onder:

1 Asus

2 AMD

3 Windows 7

4 500 GB harde schijf

5 4 GB geheugen, volgens mijn zoon heeft de laptop goed gedaan totdat de schermdeksel dichtgeklapt is en waarschijnlijk was er een windows update bezig.

Toen de laptop weer aangezet werd starte hij niet meer op, volgens mijn zoon bleef hij hangen bij de startlogo van Windows 7.

Via de telefoon heb ik hem gezegd dat hij de laptop moest starten en daarbij klikken op toets F8

Alle opties daarvan zijn geprobeerd, van de laatste goed werkende configuratie opstarten tot systeemherstel, niets is gelukt, ook niet de optie van systeemherstel, mijn zoon heeft geprobeerd het systeem terug te zetten met de optie systeemherstel en dat ging dus niet, daarna zei windows doodleuk dat er geen systeemherstelpunten meer zijn, terwijl dat echt niet klopt, maar dat gebeurt vaker met windows.

Goed de dag erna heb ik de laptop opgehaald en repair geprobeerd zonder succes, systeemherstelpunten lukt dus ook niet, krijg de melding dat ze er niet zijn.

Wat heb ik daarna gedaan:

1 Ik heb een linux opstart DVD laten opstarten en via die DVD kon ik de bestanden zien en benaderen, ik heb een externe harde schijf aangekoppeld en ik wilde de data op zijn D: schijf en op zij C: schijf kopieren.

Dat ging eigenlijk bijna goed, op de d: schijf was er 180GB opgeslagen en ik kon daarvan 100 GB kopieren van de ene op de ander moment was de rest niet meer te benaderen.

Nu dacht ik Hirensboot heeft me soms gered, daar kon ik vaker via de Miniwindows (XP) de pc's benaderen en daarbij ook de bestanden.

Dus de DVD darvan in de laptop opgestart en ik kan alle bestanden prima zien en benaderen echter kopieren gaat het niet, hij doet het gewoon niet. Dat is best frustrerend, je ziet alles maar kan niets doen.

Na heel veel malen opstarten en repair gedaan ben ik er echter achter gekomen dat als ik in veilige modus probeerde te starten wat echter niet ging, maar toch heel lang de laptop aanlaten staan dat Windows opeens door de Windows logo ging.

Alleluja dat was goed nieuws, daarna werd er gezegd even geduld, dat duurde weer zeer lang, en opeens kwaam het Welkom scherm dat bleef weer onwijs lang staan , uiteindelijk is het mij 1x gelukt om Windows via de veilige modus op testarten, maar ik kan daarin niets doen het loopt vast net als de startscherm van windows en elke minimale handeling duurt uren, dus daar schiet ik niets mee op.

Nu denk ik dat er meerderen oorzaken kunnen zijn van dit probleem:

1 Windowsupdate heeft problemen veroorzaakt doordat de pc vroegtijdig afgesloten is geweest voordat windows zijn werk had gedaan.

2 Het kan een geheugen probleem zijn, het geheugen is een blokje van 4 GB.

3 Harde schijf kan stervende zijn.

4 Register windows is corrupt.

Ik zou een herinstallatie kunnen overwegen, ware het niet dat ik bang ben dat de harde schijf het helemaal begeeft, en ook omdat mijn zoon vanwege zijn werk programma's heeft staan en die zou hij dus kwijtraken, dat ligt dus gevoelig.

Mocht de harde schijf niet stuk zijn dan zou ik de laptop graag willen opstarten zonder windows opnieuw te moeten installleren, mocht de harde schijf toch corrupt zijn hoe zou ik de bestanden voorzover het mogelijk is kopieren op een ander opslagmedium.

Dit is een heel lange verhaal geworden en met veel vragen, hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eerst eens de harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

Ik heb het programma laten lopen en hij heeft 99 fouten gevonden.

Hoe ernstig het is, dat laat ik aan jou over om te beoordelen :-)

Ik heb met mijn telefoon foto's gemaakt en hopelijk kan je daar wat mee, zo niet dan start ik de programma opnieuw op en zal ik dan alles moeten overschrijven, hoop dat het niet nodig is.

Dit zijn de foto's:

post-39363-1417705963,8646_thumb.jpg

post-39363-1417705963,5576_thumb.jpg

post-39363-1417705963,6043_thumb.jpg

post-39363-1417705963,6458_thumb.jpg

post-39363-1417705963,682_thumb.jpg

post-39363-1417705963,7073_thumb.jpg

post-39363-1417705963,7522_thumb.jpg

post-39363-1417705963,7942_thumb.jpg

post-39363-1417705963,8363_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie bedankt voor je Medewerking.

Laptop had 2 jaar garantie.

Laptop is nu 2,5 jaar oud, dus geen garantie.

Ben nu bezig met Hirensboot - mini windows , proberen wat belangrijke foto's en bestanden over te zetten, het is monnikenwerk, gaat per paar bestandjes en dan gaat zo de licht uit wat inhoud dat het niet meer wil en dan moet ik de laptop met de aan/uit schakkelaar indrukken om hem weer te kunnen starten en verder te gaan, het is deprimerend werk, maar tja je wilt toch zo veel mogelijk redden.

Hoop niet dat mijn externe harde schijf welke ik nu aan het laptop heb gekoppeld niet steeds een tik van krijgt en die later ook niet wil starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi daar ben ik weer.

Ik ben er nog steeds bezig.

Ik word knettergek ervan, ik zie de bestanden maar kan het niet kopieren.

Heb er een nieuwe externe harde schijf gekocht, om mijn eigen externe harde schijf welke ik hier gebruikte om zoveel mogelijk bestanden veilig te stellen, met de nieuwe harde schijf wil ik dus mij eigen externe harde schijf beschermen, doordat de laptop vastloop en ik de laptop alleen kan afsluiten door de aan/uit knop in te drukken, wat eigenlijk niet zo goed is voor de externe harde schijf, vandaar een nieuwe schijf als die alsnog stuk gaat dan raak ik mijn eigen gegevens op de externe niet kwijt.

Kunne jullie het nog volgen.

Oke nu komt mijn vraag:

1 Ik wil proberen via de dos command prompt het gehele bureaublad van windows kopieren rechtsstreeks naar de gekoppelde externe schijf.

Wie kan me helpen aan de dos opdrachten om de bureaublad (desktop) te kunnen kopieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi kweezie wabbit, die link had ik al ook gezien tijdens het zoeken in google.

Zonder begeleiding van een deskundige is het niet te doen, in ieder geval voor mij.

Ik heb het nog een keer geprobeerd met Ubuntu (nieuwere versie dan wat ik al had) opstartschijf met in combinatie van een gloednieuwe extern harde schijf en wonderlijk ik heb alle gegevens wat ik wilde hebben kunnen pakken, en wel in hoog tempo ook.

Dus dat stukje probleem is nu opgelost.

Ik zou nu via Hirensboot een image-backup willen maken van de C schijf inclusief windows 7.

Nu is de bestaande harde schijf C: beschadigd, zie hierboven ergens in dit topic.

Ik zou graag willen vragen of jullie denken dat dit nog kan ivm met de beschadigde sectoren in de harde schijf, heeft dit kans van slagen of moet ik het vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.