Ga naar inhoud

Cms?


Gast zero

Cms of nie?  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Cms of nie?

    • ja!!
      6
    • nee!
      5


Aanbevolen berichten

uuhm.. daar zitten jaren werk in...

ik werk nu aan zo een project mee.. dat zit nu in beta fase.. en dat is al JAREN bezig

Dat noem ik nu pas traag werken... Jaren is echt overdreven... Moet je eens weten wat je allemaal af kunt krijgen als je een dag flink door werkt...

Mja, het was maar een voorstel he ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noem ik nu pas traag werken... Jaren is echt overdreven... Moet je eens weten wat je allemaal af kunt krijgen als je een dag flink door werkt...

Mja, het was maar een voorstel he ;-)

een dag???

Reken maar op een maand of 5 ononderbroken coden voor zoiets ;). Ken genoeg mensen die dergelijke zaken geprobeerd hebben & die met resultaten gekomen zijn die wel goed werken, maar waar je maar heel weinig opties in hebt.

Hier kruipt echt een massa tijd in. Als je die hebt; waarom zou je het niet proberen, maar vergeet het maar dat je op 1 dag veel kan doen ;)

Als je aan zoiets begint in PHP zit je sowieso direct strop, dat is niet geschikt voor dergelijke zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van heel dat wereldje kan ik niks maar ik ken wel mensen die er wat van weten. En die zitten er ook meer dan een dag aan hoor :D

Die zijn er proffesioneel mee bezig(zo goed als dag en nacht:tongue:) en toch zijn er niet zoveel vorderingen.

Ik denk dat Yannick en Masters willen zeggen dat het een project waar je niet snel even aan begint maar echt veel werk met zich meebrengt.

Maar als jullie zoiets zouden doen volg ik het op de voet xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik vindt het een schitterend idee zonder naar al het werk te kijken.

Ik heb bovendien wel al wat ervaring met cms systemen.

Het brengt echt zeer veel werk met zich mee maar zouden er genoeg leden of medewerkers bereidt zijn mee te werken moet dat wel lukken op een goede 16 maanden denk ik en werk ik er graag aan mee.

En bovendien blijft het niet enkel bij het maken van het cms systeem maar moet je commercial en non commercial templates, modules, componenten en dergelijke ter beschikking stellen voor de user die dit gaat gebruiken.

Leuke opgave maar we moeten echt met genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een online game maken zoals travian bijvoorbeeld daar ben je inderdaad wel een paar jaar aan bezig. om het helemaal vloeiend te krijgen zonder dat er fouten inzitten... en zonder dat je een geschiedenis krijgt van honderd duizend pagina's. want er zal veel worden geklikt op linkjes e.d.

een CMS systeem maken zou inderdaad een leuk projectje zijn.. maar yannick kan het beamen (want ik ken hem persoonlijk) ik heb een CMS systeem gemaakt op 1 dag (hooguit 4 uur) wat beveiligd is, getest, en het werkt.. maar wel voor 1 account.

wil je er meerdere met een database enzo eraan dan moet het inderdaad anders... en zou ik er een paar dagen mee bezig zijn.

maar dan heb je alleen het beveilig gedeelte, dus niet de layout of iets dergelijks.. maar alleen het beveiligen.

ik zou het best willen plaatsen en een uitleg eraan geven hoe het moet...

maar ik ben zelf ook met een soort open source website bezig geweest. die te gebruiken is voor eigenlijk alles en iedereen.... en yannick kan dat ook beamen en desnoods een voorbeeld plaatsen (als dit niet tegen de rechten van PCH is).. van die website...

daar ben ik in totaal iets van 3 tot 4 maanden aan bezig geweest. middag, avond en nacht werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan even een neutrale kijk meegeven.

De markt van cms'n en text-based-rpgs is al een tijdje verzadigd. dit is een heel belangrijke factor waarmee je rekening zult mee moeten houden. De concurrentie is zwaar, ook in de opensource wereld.

Naast dit feit moet je er mee rekening houden dat een goed ontwikkelplan en team nodig is om dit tot een goed einde (begin) te brengen. Je moet standaarden hanteren zodat iedereen op een eensgezinde manier gaat code, anders loopt het echt wel mis.

Je moet er ook rekening mee houden dat je voortdurend zult moeten vernieuwen, updaten, fixes uitbrengen. En eenmaal begonnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt.... maar het wordt open source he... dan hoef je niet perse nieuwe versies uit te brengen. want zodra je nieuwe versies uitbrengt, gaat hij de code van de persoon die het gedownload heeft en aangepast heeft weer terug overschrijven naar wat jijzelf hebt gemaakt.. en niet wat de gebruiker zelf wilt.

Dus je kan wel nieuwe versies uitgeven zoals Linux (is ook open source) en dat moet dan getest worden. Dus desnoods beta versies ervan uit brengen e.d.

Maar het zou wel eens wat kunnen worden. Je bent er wel vreselijk lang mee bezig. En je moet zorgen als je iets uit test of nieuws maak dat het thuis op een eigen server werkt.. voordat het online word gezet. Want anders krijg je boze gebruikers dat iets niet werkt naar behoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.