Ga naar inhoud

Harde schijven in opslaggroep, waar is de data


MissButterfly

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook nog nooit opslaggroepen gebruikt.... maar toch enkele vraagjes.

Heb je die opslaggroepen gemaakt op je huidige Windows 8 computer?

Stonden je persoonlijke bestanden al op een van die schijven?

Als je een opslaggroep maakt zie je de aparte schijven niet en al zeker niet met een stationsletter.

Enkel de opslagruimte zal te zien zijn en met een stationsletter.

Neem deze link eens door.

Je kan er vanaf pagina 2 lezen hoe je aan de opslagruimte een stationsletter kan toekennen en hoe je die opslagruimte zichtbaar maakt in je verkenner.

Ik heb inderdaad de opslaggroep gemaakt op deze windows 8.1 computer. Het probleem is dat ik er wel een naam aan heb gegeven, maar er geen letter aan gekoppeld stond. Maar het grootste probleem is dat ik alle schijven aan de opslaggroep gekoppeld heb, maar niet besefte dat ik hiermee al mijn data op de schijven zou wissen. Daar had windows mij niet voor gewaarschuwd, of niet duidelijk genoeg. En ik sta in mijn omgeving nog wel bekend als een nerd en ben dus redelijk thuis met computers. Ik heb in deze weken een heel arsenaal aan recoverprogramma's geprobeert met grote problemen. Schijven werden raw en onbereikbaar en het werkte niet om de data weer toegankelijk te maken. Uiteindelijk vanavond ben ik verder gekomen. Ik heb vanavond twee schijven teruggekregen via het programma Testdisk 7.0. En mijn derde schijf is nu bezig in dit proggie. Ik ben benieuwd. Het ziet er nu wel goed uit. De schijven die terug zijn zien er qua data goed uit. Lijkt onbeschadigd. Ik recover nog even door vanavond. Voor mij nooit meer opslaggroepen. Eén enkele klik heeft mij weken werk gekost. Het voordeel is wel dat ik nu weer wat heb bijgeleerd aan computerervaring. PC helpforumteam en vooral Thedarkness, heel hartelijk dank voor de tips, steun en adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog veel succes met het recupereren van je data.

Indien je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.