Ga naar inhoud

Harde schijven in opslaggroep, waar is de data


MissButterfly

Aanbevolen berichten

Probeer nog eens of je met een Ubuntu live cd je harde schijven en/of de opslaggroep kan raadplegen.

Download via deze link en brand het bestand op een schijfje via de functie "image branden" in je brandsoftware.

Plaats de cd/ dvd dan in je cd-rom en herstart je computer.

Op een gegeven moment zie je de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen, druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Kies voor uitproberen en zeker niet voor installeren.

Zo start je op vanaf die schijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zwarte scherm dat je krijgt kan liggen aan het feit dat je grafische kaart niet compatibel is met Ubuntu... Om dat proberen te vermijden moet je de parameter bij het opstarten op 'nomodeset' zetten. Ik zou het allemaal kunnen overtypen, maar het is misschien handiger om deze pagina eens door te nemen, vooral puntje 2 is wel interessant.

Als het booten met Ubuntu niet helpt, dan zoeken we een andere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zwarte scherm dat je krijgt kan liggen aan het feit dat je grafische kaart niet compatibel is met Ubuntu... Om dat proberen te vermijden moet je de parameter bij het opstarten op 'nomodeset' zetten. Ik zou het allemaal kunnen overtypen, maar het is misschien handiger om deze pagina eens door te nemen, vooral puntje 2 is wel interessant.

Als het booten met Ubuntu niet helpt, dan zoeken we een andere oplossing.

Het opstarten via Ubuntu is gelukt met de extra informatie die je gaf. Het lukt mij echter niet de opslagruimte of harde schijven te vinden via Ububtu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan even terug vertrekken vanuit #bericht 11:

Ik heb een schijf aangehangen aan de PC van mijn vriend, maar die opent dan mijn opslaggroep. Ik kan dan nog geen gegevens raadplegen.

Zet eerst even de internetverbinding uit op de PC van uw vriend.

Kun je dit nog eens proberen en als de harde schijf aan de PC van uw vriend hangt, om dan terug een printscreen te maken van Schijfbeheer van zijn PC en die in je volgende bericht als bijlage te posten ?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij mijn vriend de internetverbinding uitzet en één van mijn schijven aansluit hoor je de schijf netjes aanslaan zoals het hoort maar hij maakt zich niet zichtbaar. Ook zie je hem niet in schijfbeheer of apparaatbeheer en ik krijg er ook geen foutmelding. Eigenlijk gewoon niets. Zijn opslaggroep is dan ook leeg zoals het hoort. Hij wil dit namelijk niet op zijn computer. En eerlijk gezegd wil ik het allerliefst ook van dat hele opslaggroepgebeuren af en mijn schijven weer onafhankelijk zichtbaar zien zoals het was. Ik wordt hier bloednerveus van. Mijn halve leven staat op die schijven. Ik slaap er niet meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag MissButterfly,

Ik heb de laatste weken niet erg veel tijd meer gehad om de zaak te bekijken. Ik ga eens beroep doen op een moderator om dit probleem te bekijken want ik kan er zelf ook geen touw meer aan vastknopen... Heb zelf ook nooit met een opslaggroep in Windows 8 gewerkt dus ik ken de werking ervan niet zo goed. Enige configuraties doorvoeren aan de harde schijven kan fataal zijn dus blijf er misschien nog even af tot een moderator u verdere instructies geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook nog nooit opslaggroepen gebruikt.... maar toch enkele vraagjes.

Heb je die opslaggroepen gemaakt op je huidige Windows 8 computer?

Stonden je persoonlijke bestanden al op een van die schijven?

Als je een opslaggroep maakt zie je de aparte schijven niet en al zeker niet met een stationsletter.

Enkel de opslagruimte zal te zien zijn en met een stationsletter.

Neem deze link eens door.

Je kan er vanaf pagina 2 lezen hoe je aan de opslagruimte een stationsletter kan toekennen en hoe je die opslagruimte zichtbaar maakt in je verkenner.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.