Ga naar inhoud

Vista defragmenteren


bianca37

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik de vaste computer met vista aan gezet om te defragmenteren na 7 uur branden hij door

Nu moet de laptop met vista ook gedefragmenteerd worden maar heb geen idee wat een normale tijd zo beetje is

kan iemand mij zeggen hoe lang het ongeveer kan duren

groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang er helemaal van af hoezeer hij gefragmenteert is, maar 7 uur lijkt me extreem. Maar een beetje computer moet daar m.i. toch wel binnen een half uurtje mee klaar zijn. Installeer anders het gratis Puran Defrag - Automatically Defrag your Hard Disk Drives. Dan zie je gewoon hoe snel het gaat en hoe ver hij gevorderd is. Je kunt de bewerking ook gewoon afbreken.

Zelf gebruik ik dit progje erg vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang er helemaal van af hoezeer hij gefragmenteert is, maar 7 uur lijkt me extreem. Maar een beetje computer moet daar m.i. toch wel binnen een half uurtje mee klaar zijn. Installeer anders het gratis Puran Defrag - Automatically Defrag your Hard Disk Drives. Dan zie je gewoon hoe snel het gaat en hoe ver hij gevorderd is. Je kunt de bewerking ook gewoon afbreken.

Zelf gebruik ik dit progje erg vaak.

Dank je wel maar zo als ik zie is het in het engels en helaas daar kan ik geen letter van, bestaat dat programma ook ij het Nederlands

groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij mijn weten, maar je hoeft alleen maar op de middelste button "Defrag" te klikken en het begint. Je kunt wel meer instellen, maar dat hoeft niet.

Je kunt ook alleen kijken door op de linker knop "Analyse" te klikken. Dan analyseert hij je schijf maar doet er verder niets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook Defraggler gebruiken.

Die kan je wel in het nederlands installeren.

Na de installatie het programma opstarten.

De gewenste schijf of partitie aanklikken (selecteren).

Onderaan klikken op "analyseren".

Als de schijf minder dan 10% gefragmenteerd is, is een defragmentatie niet echt nodig.

Indien je toch wil defragmenteren, gewoon op de knop "defragmenteren" klikken om te starten.

De duur hangt af van de grootte van de schijf en de mate van fragmentatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.