Ga naar inhoud

proxy virus?


Aanbevolen berichten

Beste jullie,

Ik heb een probleem bij het inloggen vanuit mijn thuis laptop op het werk. Dat gaat via het programma VMware Horizon. Lukte altijd prima, maar nu krijg ik een foutmelding:"... authentication failed...please check your proxy settings." Ik heb contact gehad met mijn Internetprovider, aangezien ik ook in Firefox af en toe een Proxy-foutmelding kreeg deze week. Maar door deze te negeren en opnieuw te proberen op een Internetsite te komen, lukte dit altijd. Ik heb dus gewoon verbinding met het Internet.

Hierna had ik contact met de ICT-afdeling van mijn werk. Maar het ligt niet aan hun. Er moet dus iets op mijn laptop mis zijn, zij vermoeden eventueel een proxy virus. Ergens was er een instelling niet helemaal goed, maar zodra de ICT-er deze wilde wijzigingen in de juiste, sprong het vinkje vanzelf helemaal weer terug in de onjuiste positie. Sorry, dat ik zo vaag ben, maar ik heb niet onthouden waar dat precies was.

Hebben jullie al eerder iets van een proxy virus gehoord?

Ik stuur een screenshot van de foutmelding mee.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Groetjes Brigitte

post-30823-1417705988,5283_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB};c
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB}];r64
 C:\Users\zon\AppData\Roaming\0C1I1L1R1J0C1F1G1G1P1R2Z;fs
 resetIEproxy;
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, adwcleaner doet niets. Ik heb de pc nu 3 keer opgestart en de scan geprobeerd uit te voeren, maar hij blijft altijd hangen, zie screenshot eerder. Alle programma's staan uit. Knop "clean" heb ik dus nooit gezien. Onder tabblad rapport staat wel een korte tekst, maar daar hebben jullie misschien niet zoveel aan?

Nog een ander idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu echt even niet of ik het goed heb gedaan. Aangezien het programma leek te blijven hangen, heb ik toch maar op de knop "verwijderen" gedrukt (clean heb ik niet). Hierna restartte de laptop inderdaad en kwam ook een file. Echter niet met de naam S0, maar S1.

Ik heb in de map de S0-file gezocht, maar die is van 29-9 en niet van vandaag. Heel apart, want ik had dit programma een week geleden nog helemaal niet.

Ik stuur jullie nu beide files mee, S0- is dus van 29-9 en S1 van net.

Graag hoor ik als ik iets niet goed heb gedaan.

Groetjes Brigitte

AdwCleaner[S0].txt

AdwCleaner[S1].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.