Ga naar inhoud

pptx bestand opent niet


Jefjef

Aanbevolen berichten

@ Jefjef,

Als u een powerpoint bestand download sla dat bestand eerst op in een map.

Maak in de Verkenner een map en geef die map een naam (bijvoorbeeld) PowerPoint presentatie of zoiets.

Heel belangrijk is dat u het gedownloade (of ontvangen via een e-mailbericht als bijlage) pptx-bestand eerst even gaat scannen met de virusscanner (rechtsklik erop en scannen, want er zijn ook bestanden met beestjes xD ).

start en dan naar "programma's en onderdelen" , daar staat "Microsoft Powerpoint vieuwer", dit zie ik ook staan als ik op "programma verwijderen of wijzigen klik.

Dat is prima . . . dan neem ik aan dat PowerPoint Viewer is geïnstalleerd.

Onder standaardporgamma's, klik ik op "uw standaardprogramma's instellen" dan zie ik diverse programma's, maar geen MPPVieuwer staan.

Ook niet in de map van Microsoft?

Als ik een gedownloade pptx file klik om hem te openen, dan verschijnt een rechthoekje met boodschap:" Wilt u het programma toestaan wijziging aan te brengen, Powerpointvieuwer Microsoft, afkomstig van harde schijf pc". JA of Nee

Wat gebeurd er als u met de rechtermuisknop op het pptx-bestand klik en vervolgens Openen met en kies PowerPoint Viewer?

post-41531-1417705997,2741_thumb.jpg

Indien PowerPoint Viewer niet in de optie aanwezig is, kies dan voor Standaardprogramma selecteren en blader naar de map waar PPV is geïnstalleerd.

Plaats ook een vinkje bij Dit type bestand altijd met dit programma openen en klik vervolgens op OK.

post-41531-1417705997,2934_thumb.jpg

Indien het niet lukt, probeer het volgende: start PowerPoint Viewer op en ga naar BestandOpenen en vervolgens naar het opgeslagen ☞ pptx-bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.