Ga naar inhoud

PC de laatste tijd erg traag geworden


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[ATTACH]36749[/ATTACH]

Beste Kape. Het programma Malwarebytes Anti Malware vond nog 3 files.

Omdat de PC voor zijn doen nog steeds traag was belde ik zekerheidshalve ook even met Norton. Men heeft (door de besturing ober te nemen) de PC gecheckt en er een speciale scan op los gelaten. Ook bleek dat er veel programma's bij het opstarten van de PC onnodig worden meegenomen. Hoe dit kan weet ik niet want ik had deze op 4 of 5 programma's na, allemaal uitgevinkt in het startmenu. Dit zorgde er waarschijnlijk ook voor dat de PC tijdens het werken erbij (met namen bij mulititasking super traag was. Alles deed natuurlijk op de achtergrond mee. Dit leidde mogelijk ook tot het hoge CPU gebruik. Dit kon jij niet op afstand uiteraard niet weten.

Nu dit ook is hersteld lijkt alles het weer enigzins normaal te doen. Een combinatie dus van malware en te veel startprogramma's.

Malwarebytes Anti-Malware heb ik inmiddels geïnstalleerd op de PC. Ik zal dit eens per week aanzetten.

Ik ben je zeer dankbaar voor de snelle hulp, je geduld, je kennis en goede aanwijzingen. Ik vind het fijn dat er Helpforums als deze zijn en ik zal mijn waardering wederom in een geldelijke bijdrage laten blijken. Nogmaals hartelijk dank!!

Henk

P.S.: ik ga toch nadenken over de vraag of mijn volgende PC toch niet een Apple gaat worden...

MBAMscanlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die details van Malwarebytes na, klinkt dat inderdaad logisch ... al was ook malware toch mede-oorzaak van je problemen. Je mag nu de gebruikte tools en nog wat overbodige restjes verwijderen:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Het is geen slecht idee om daarna zowel CCleaner als Malwarebytes als vaste programma's op geregelde tijdstippen te laten scannen. Hou er dan wel rekening mee om telkens deze programma's een update te geven, zodat je beschikt over de meest recente database.

En wat de nieuwe PC betreft: dit laten we graag aan onze forumgebruikers (in casu jou, dus) zelf over ... de discussies die ontstaan tussen adepten van het ene of het andere systeem zijn legendarisch xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.