Ga naar inhoud

Hoe testen welke component PC dader is bij herstart


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Ondertussen is hij nog enkele keren vastgelopen, ik weet natuurlijk niet of het volgende hier iets mee te maken heeft: Ik heb gemerkt dat hiuj vooral vastloopt als ik filmpjes bekijk zoals op TVL, hiervoor gebruikt hij Adobe Flash Player version 11,8,800,94 . Eveneens is hij al eens vastgelopen bij het gelijktijdige opstarten van een internet explorer, ik bedoel hier het volgende mee, als ik mijn explorer open, gaan er verschillende tabbladen van mijn startpagina gelijktijdig open

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste log was het al warm zowel videokaart als processor

Bij de tweede log is de processor veel te heet en videokaart warm.

Dus vermoed ik dit:

1) De processor koeler is vuil doch je vermeld dat je proper had gemaakt.

2) De koelpasta is versleten en moet vervangen worden

3) Er is iets mis met de moederbord want de koeler van de processor draait niet in functie van warmte of sensor is stuk.

Misschien best naar de computerwinkel gaan als je zelf niet kan doen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste log was het al warm zowel videokaart als processor

Bij de tweede log is de processor veel te heet en videokaart warm.

Dus vermoed ik dit:

1) De processor koeler is vuil doch je vermeld dat je proper had gemaakt.

2) De koelpasta is versleten en moet vervangen worden

3) Er is iets mis met de moederbord want de koeler van de processor draait niet in functie van warmte of sensor is stuk.

Misschien best naar de computerwinkel gaan als je zelf niet kan doen.

1===> inderdaad de koeler en ook de hele kast is van het stof bevrijd geworden.

2===>Dit zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn, want de PC draait normaal continu en nu al enkele jaren aan een stuk, denk ongeveer 4 jaar, voor het vervangen van deze pasta heb ik eigenlijk geen schrik, ik weet dat de koeler met 4 schroeven op het Moederbord vastzit, deze moet ik losdraaien(natuurlijk eerst me ontladen voor statische elektriciteit), maar hoe moet ik de oude pasta het beste verwijderen, vind ik hier misschien ergens een tuturial van, want ik denk dat men in de winkel hier misschien veel voor vraagt.

3===>Denk niet dat dit het is, maar kan me natuurlijk vergissen, heb namelijk gemerkt dat wanneer ik de filmpjes opstart de koeler sneller begint te draaien. Kan ik dit misschien ook op de een of andere manier testen?

maw denk ik dat de simpelste oplossing voorlopig is de koelpasta te vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe moet ik de oude pasta het beste verwijderen

Met aceton of alcohol.

3===>Denk niet dat dit het is, maar kan me natuurlijk vergissen, heb namelijk gemerkt dat wanneer ik de filmpjes opstart de koeler sneller begint te draaien. Kan ik dit misschien ook op de een of andere manier testen?

Zoiets kan je niet testen.

Sommige computer winkel hebben een meettoestel om zoiets te meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Met aceton of alcohol.

Zoiets kan je niet testen.

Sommige computer winkel hebben een meettoestel om zoiets te meten.

Heb ondertussen de koelpasta toch maar gelaten omdat de pc totaal niet meer opstartte, kennis van mij vertelde mij dat moederbord defect is. bestaan er eigenlijk moederborden van dezelfde vorm als mijn asus met een geintegreerde cpu die mijn geheugen(ddr2) nog aankunnen?

 

ps: sorry voor het late antwoord, maar had geen pc ter beschikking

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.