Ga naar inhoud

Windows Live mail: indeling inkomende mails


vaes

Aanbevolen berichten

In Windows Live mail heb ik bij de inbox een aantal submappen gemaakt zoals familie, kennissen, enz.... Hoe kan ik zorgen dat mails van bepaalde personen in een van die submappen terechtkomen ?? Bij Outlook kan ik dat via "nieuwe regel maken", maar hier niet.

Met dank

vaes

Windows Vista 2007

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind inderdaad via "mappen" "berichtregels". Dan vul ik in "van bepâalde personen" en dan "verplaatsen naar bepaalde map". Maar dan verschijnt wel de map "inbox" maar NIET de submappen die ik vooraf aangemaakt heb (zoals kennissen, familie...). Er verschijnen wel een aantal onduidelijke mappen.

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kiest voor: "verplaatsen naar een bepaalde map" krijg je in het daaronderliggende venster "een bepaalde map" onderstreept. Als ik die link aanklik, krijg ik de keuze uit al mijn aanwezige mappen. Ik heb het alleen niet uitgevoerd, omdat ik geen berichtregels nodig heb.

Het lijkt mij dus te moeten werken.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het nu juist : keuze uit mijn mappen. Daar vind ik mijn submappen niet in terug !

Wel bvb :

Potsvak In

verzonden items

en dan onduidelijke mappen zoals: storage folders, herstelde items , 08-14-2012 823, recovered items emt nog een reeks data.

Intussen zag ik ook een berichtje verschijnen : "regels kunnen niet gebruikt worden voor IMAP of HTTP e-mail accounts zoals Windows Live hotmail.

Nu werk ik met Windows live HOTMAIL !! Daarenboven heb ik zowat een IMAP account aangemaakt om mijn mails te synchroniseren met mijn tablet. Het zal dus waarschijnlijk daaraan liggen, niet ??

Vaes

- - - Updated - - -

correctie : IMAP acount aangemaakt zowat een jaar geleden.

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Als ik je goed begrijp heb je een aantal mappen op je "cliënt" aangemaakt, maar krijg je die in het aangegeven pad niet te zien. Wél andere mappen. Dat zou dan idd wel aan die IMAP instelling kunnen liggen, omdat daarbij al je berichten op de server blijven staan. Als bevestiging van deze oorzaak verwacht ik dan wel dat je die "onduidelijke" mappen op de server moet kunnen terugvinden. M.a.w. dat je alleen op de server kunt sorteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vooraf. Ik heb ook niet alle antwoorden maar ik probeer mee te denken:hmmmm:

Ik heb het geprobeerd. Ook al vind ik het niet logisch om in de "in" box nog folders aan te maken. Bij mij krijg ik die wél te zien.

Maar kijk nog even naar mijn vorige post (#6).

Mss waren de termen niet duidelijk voor je. Met "cliënt" wordt je laptop of pc bedoeld. Met "server" de computer van je provider. Die op afstand staat dus.

De vraag is dus of het probleem veroorzaakt kan worden door het feit dat jij een instelling gebruikt die "IMAP" heet. M.a.w. de mappen die jij ziet, zijn dat misschien de mappen van je Hotmail account. Open dus een Hotmail via je browser en kijk of je daar wél de mappen herkent.

We kunnen ook even veronderstellen dat je WLM misschien beschadigd is. Ga via je configuratie scherm naar "programma's en onderdelen" zoek windows essentials 2012 op, rechtsklik met je muis en kies voor alle programma's herstellen.

Als dit niet tot een oplossing leidt, maar dan moet je wel eerst maatregelen nemen om je adresboek en mails niet kwijt te raken, kun je ook altijd nog WLM volledig verwijderen en op nieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows Live mail heb ik bij de inbox een aantal submappen gemaakt zoals familie, kennissen, enz.... Hoe kan ik zorgen dat mails van bepaalde personen in een van die submappen terechtkomen ?? Bij Outlook kan ik dat via "nieuwe regel maken", maar hier niet.

Intussen zag ik ook een berichtje verschijnen : "regels kunnen niet gebruikt worden voor IMAP of HTTP e-mail accounts zoals Windows Live hotmail.

Nu werk ik met Windows live HOTMAIL !! Daarenboven heb ik zowat een IMAP account aangemaakt om mijn mails te synchroniseren met mijn tablet. Het zal dus waarschijnlijk daaraan liggen, niet ??

Je hebt het antwoord zelf al gegeven.

Het is in jouw geval niet mogelijk om regels aan te maken.

post-23245-1417706038,7168_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.