Ga naar inhoud

Verschillende BSOD error codes.


Jonassels

Aanbevolen berichten

Je geheugen kan je testen op de onderstaande manier

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

 

Je harde schijf kan je op de volgende manier uitvoeren.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oke ik heb de test van de harde schijf gedaan en het lijkt in orde te zijn

 

post-28108-0-81626200-1419778246_thumb.p

 

De Memtest ga ik een andere keer doen want die duurt redenlijk lang. Ik zorg er wel voor dat hij zo snel mogenlijk gedaan is!

 

Wat ik nu ook heb geprobeerd is mijn BIOS te updaten want ik ben er achter gekomen dat hij op een redenlijk oude versie stond.

dus ik weet niet of dit iets heeft geholpen maar ik zal wel zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je HD is zo te zien in goede staat, en of de BIOS update het probleem verholpen heeft zal de toekomst moeten uitwijzen dus dat word afwachten.

We horen het wel als je eraan toekomt om Memtest te laten lopen, neem rustig de tijd ;)

Sorry dat ik al lang niets heb laten weten maar ik heb geen tijd gehad voor de memtest maar wat ik nu wel heb gedaan is een nieuwe windows 7 geïnstalleerd en de bluescreens zijn verminderd. Maar ik krijg er nog steeds een paar maar een paar van de codes zijn weg dus een deel van de bluescreens waren van een slechte windows en het ander deel is nog steeds een vraag maar ik ga in de loop van de week de memtest doen en dan laat ik meer weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog eens een logje maken met Blue Screen View?

 

Download en installeer Blue screen view. (als je het nog niet hebt)
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog eens een logje maken met Blue Screen View?

 

Download en installeer Blue screen view. (als je het nog niet hebt)

Start Blue Screen View op. 

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 

Sla het bestand op je bureaublad op. 

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Oke Ik heb gedaan wat je zei en ik hoop dat het helpt ;)

Minidump.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dus nu heb ik een groter probleem ik kan nu dus niets meer doen op men pc hij hangt oftewel vast bij het opstarten of hij geeft een BSOD ik kan nu dus niets meer doen ik kan ook niet meer in safemode want dan bluescreent hij dit zijn de codes die ik krijg: 0x0000007E

En 0x00000024 ik kan nu dus niets meer doen en ik hoop dat iemand met men problemen kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De code 0x00000024 betekent dat er iets fout is met je bestandssysteem.

Het komt er op neer dat je bestanden niet meer kunnen gelezen worden en daarom kan je ook niet meer opstarten.

 

Heb je een installatie-dvd van je windows?

Niet een meegeleverde of zelfgemaakte herstelsschijf maar wel degelijk een installatie-dvd.

Als je er zelf geen hebt, kan je misschien eens vragen bij familie, buren,of vrienden.

De installatiecode heb je in principe niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Oke ik heb al lang niets meer laten weten en ik heb 1 van de problemen gevonden. De harde schijf was corrupt er zat een fabricage fout in en ik had hem opgestuurd en ik heb een nieuwe gekregen.

Maar ik krijg nog steeds bluescreens. Ik gebruik de nieuwe harde schijf nu 1 dagje en ik heb terug 1 bluescreen gekregen bij het opstarten met weer 1 van dezelfde codes.

Dus nu weet ik dat er nog iets mis is. De harde schijf is nu oke maar wat nu de bluescreens veroorzaakt zou ik niet weten.

Ik zal de minidump file hieraan toevoegen.

 

Ik kreeg eerst dus verschillende bluescreens maar degene die het meeste voorkwam was deze 0x00000109

Als er nieuwe codes bijkomen laat ik het nog weten maar tot nu toe heb ik alleen deze gehad.

 

021715-20966-01.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.