Ga naar inhoud

Geheugenprobleem


Sjef

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een desktop met W7 Home Premium SP1 64-bits

Intel ® Core i 7 CPU 920 @ 2.67 GJHz 2.79 GHz

Maar bij het geheugen geeft hij aan

4 GB (2GB beschikbaar)

Waar zijn die andere 2 GB naar toe?

De pc is ontzettend traag.

Bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sjef,

Mijn excuses, Dasle. Had net op hetzelfde moment een bericht gepost...

Nadat je een Speccy logje geplaatst hebt, kun je ook eens een printscreen maken van het tablad "processen" door op ctrl + alt + del te drukken. Voeg deze daarna toe als bijlage aan je volgende bericht. Dit kan misschien ook voor meer duidelijkheid zorgen.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht kan je hier lezen. Hoe je een printscreen maakt, hier.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, Dasle. Had net op hetzelfde moment een bericht gepost...
Geeft niet hoor alle hulp is welkom en het gebeurt mij ook wel eens ;-)

@ Sjef

Ga via Start rechtsklik op Computer en kies Eigenschappen.

post-24526-1417706061,001_thumb.png

Hoeveel geheugen word er vermeld achter Geïnstalleerd geheugen (RAM)??

In Speccy word 4GB vermeld en toch word er onder RAM maar effectief 2GB als in gebruik vermeld.

Hier kon wel eens een defect geheugen latje roet in het eten gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geeft deze geheugencontrole niet altijd uitsluitsel, daarom raad ik steeds een geheugen controle aan met Memtest86+.

Hoe je te werk gaat en een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding. Het kan zowel met een cd als met een usb-stick uitgevoerd worden.

Wat ik je wel nog zou willen vragen, kun je een foto maken van het testscherm van Memtest, hier kan wel eens nuttige info uitgehaald worden over het herkende geheugen.

Mocht je verder vragen hebben dan hoor ik het wel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u al eens geprobeerd uw BIOS te resetten en de CMOS te 'clearen' ?

In de buurt van uw satapoorten zitten 4 pinnetjes met de tekst 'clear cmos' de 2 pinnetjes het dichts bij de satapoorten moet u met elkaar verbinden (liefst met een jumper).

Een andere optie is de stroom er volledig afhalen en de bios batterij er uit halen en hem zo een tijdje laten staan (evt. nog op de powerknop drukken om te zorgen dat de stroom echt helemaal overal uit is)

Dit is een vaker voorkomend probleem met dit moederbord, het kan zijn dat er een instelling onjuist is (XMP).

Overigens is het met dit moederbord (x58 chipset) aan te raden om uw geheugen in setjes van 3 modules per keer te plaatsen, niet per 2 (dit in verband met tripple channel geheugen, u draait nu dual channel) dit komt de prestaties zeerzeker niet ten goede.

Een memtest zoals hierboven aangeraden is zeerzeker ook aan te raden.

Ook een optie is om het geheugen er uit te halen en terug te plaatsen (om er zeker van te zijn dat het goed geplaatst is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.