Ga naar inhoud

BSOD atikmpag.sys


pavilion

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wou vorige week mijn computer afsluiten en kreeg plotseling hele fijne verticale lijnen over heel mijn monitor vergelijkbaar met dit (http://www.eightforums.com/attachments/bsod-crashes-debugging/16509d1360680186-white-vertical-lines-orange-screen-screen-death-osod.jpg). ik kon niets meer doen. dan heb ik maar hem geforceerd uitgeschakeld.

Dan kreeg ik een BSOD met atikmpag.sys, velen zeggen om on veilige modus de driver opnieuw te installeren. ik start veilige modus met netwerkmogelijkheden .alles verloopt goed maar er zitten strepen in mijn scherm en na het inloggen krijg is terug de zelfde BSOD.

bij het kiezen voor safe mode zijn er wel 2 verticale balken met een andere kleur. en bij het Windows opstart logo zijn er kleine groene streepjes bij het groen gedeelte.

hoe kan ik dit oplossen?

mijn gevoel gaat naar een kapotte grafischekaart, wegens de kleuren en de strepen, hopelijk is het toch de driver.

computergegevens:

  • besturingssysteem :Windows 7
  • grafischekaart: amd ati RadeonHD6850

al vriendelijke bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me niet duidelijk of je intussen al de driver voor videokaart opnieuw geïnstalleerd hebt?

Ben geen hardware expert maar een defecte videokaart zou wel mogelijk kunnen zijn.

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U zegt dat de drivers nog niet geinstalleerd zijn, heeft u deze dan gedeinstalleerd? Want u zegt dat u normaal met de pc aan het werken was toen u hem uitzette dat dit daarna gebeurde.

Graag wat duidelijkheid daarover.

De oorspronkelijke drivers staan nog geïnstalleerd. Ik heb niets aan de drivers gedaan. Om mijn probleem optelossen is de drivers opnieuw installeren, maar dit gaat jammer genoeg niet om dat ik niet op mijn gebruikersaccount geraak.

Misschien mijn hdd aansluiten op een andere computer en zo de driver opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook deze manier nog eens proberen om in je systeem te geraken. Misschien kan je op deze manier je HDD via deze PC ook terug benaderen.

 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

 

Als dit niet werkt, kun je inderdaad eens proberen om je HDD aan een andere PC te hangen en de drivers via die PC te downloaden en te installeren, ofwel door even gebruik te maken van een videokaart uit een andere PC.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.