Ga naar inhoud

Mediastreaming & Norman firewall


leroy

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de Windows media streaming en de Norman Firewall.

Ik probeer vanaf de TV media te streamen vanaf de laptop.

Ter info:

Firewall wordt geregeld door Norman, DLNA wordt toegelaten door de firewall, alleen ik krijg steeds geen toegang. De firewall uitzetten zorgt ervoor dat ik wel toegang krijg.

Iemand enig idee welke extra regels ik moet 'toelaten' in de firewall voor Mediastreaming?

De standaard Mediastreaming instellingen van windows staan goed, dat weet ik zeker (zoals: met wachtwoord delen, 128 bit versleuteling, etc. Ook krijgt de TV netjes toegang via de Mediastreaming instellingen)

PS: de tv heeft een debug modus waarin ik wel kan zien dat de Tv de laptop herkent, maar kan geen naam (computernaam) herkennen, de tv geeft aan dat de verbinding is mislukt. Na de firewall uit te schakelen wordt de naam wel herkent, en is de verbinding succesvol

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een gelijkaardig probleem met 'Bullguard Internet security and firewall'. De firewall van BullGuard verhinderde het streamen van content van mijn PC naar de netwerkTV.

Gezien ik er geen oplossing voor vond heb ik een mailtje gestuurd naar BullGuard met beschrijving van het probleem. Na wat heen en weer mailen kreeg ik na onderzoek van BullGuard een mail met oplossing. Er dienden twee toelatingsregels te worden bijgevoegd (vrij ingewikkeld) maar het probleem was opgelost.

 

Mail Norman met uitleg van je probleem. Zij zullen jou een oplossing aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb van alles geprobeerd, geen 'Game modus' gevonden. Ik heb ook gekeken of ik de oplossing van Eggy kon proberen (of iets wat daar op lijkt). Dit lukt helaas niet in Norman Firewall. De enige mogelijkheid in Norman Firewall is het koppelen van een regel aan een toepassing. Het is niet mogelijk om poorten vanuit het LAN-netwerk te koppelen aan 'het systeem'.

 

Ik heb Norman gecontacteerd of hun een oplossing kunnen bedenken. Wordt vervolgd!

 

Desnoods stap ik terug naar Windows Firewall

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.