Ga naar inhoud

Laptop Start Traag Op


ward01

Aanbevolen berichten

Mijn laptop is ondertussen bijna 7 jaar. Start steeds trager op, maar CCleaner is er al eens op losgelaten recent en is normaal ook virusvrij. Maar soms heb ik het gevoel dat bij het opstarten zoveel dingen draaien op de achtergrond, dat zoiets de hele boel vertraagt.

 

Daarom heb ik in bijlage een screenshot gemaakt van de lijst 'opstarten'. Kunnen hier mss dingen in afgevinkt worden? 

 

 

post-6890-0-37080100-1418078817_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat na 7 jaar je computer heel wat trager werkt en opstart is wel voor een stuk normaal.

Je hebt nog een topic open staan over Skype, gaat dat over de zelfde PC?

 

Om te controleren of aanwezige malware voor problemen zorgt voer je best onderstaande uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd dezelfde laptop, dat probleem met skype is intussen opgelost.

 

In bijlage de log, maar ik heb ook het gevoel dat de pc veel te lang nodig heeft om op te starten, omdat vanalles bezig is op de achtergrond. Vandaar de bijlage bij mijn eerste post. 

log.txt

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd dezelfde laptop, maar die topic heb ik lopen op de website van Skype community, hoe weten jullie dat?

 

 

 

Je hebt op PCH toch nog dit topic geopend met een vraag over Skype- of weet je dat al niet meer?- en die vraag stel je ook nog eens op een ander forum?

Lijkt me niet logisch.

 

Wat het logje betreft, de experts zijn verwittigd en zodra ze online komen helpen ze je verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg snel gereageerd, want ik had mijn tekst al aangepast  :)

Dus bij deze opnieuw: ik wist het wel nog, moment van verstrooiing en zoveel aan m'n hoofd, probleem skype is opgelost en zo ook aangegeven in de desbetreffende topic. Ik had op een ander forum idd nog een specifieke vraag over skype lopen, vandaar de verwarring even.

 

Ander vraagje: als je bij Facebook, Gmail, enz... inlogt en met je muis klikt waar je log-in dient te komen, dan krijg ik daar een lijstje van 5-6 emailadressen van mensen die allemaal ooit via deze laptop hebben ingelogd. Is het mogelijk om zoiets te verwijderen? 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ward01,
 
Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden voor wat betreft de malware controle. Indien je vragen hebt over de instructies of onduidelijkheden, stel gerust!
 
Het logje ziet er goed uit. Nog enkele andere scans ter controle.

Download 53f33878ecafb-Emsisoft-Anti-Malware-logoEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren

  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")




Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.



 

Ander vraagje: als je bij Facebook, Gmail, enz... inlogt en met je muis klikt waar je log-in dient te komen, dan krijg ik daar een lijstje van 5-6 emailadressen van mensen die allemaal ooit via deze laptop hebben ingelogd. Is het mogelijk om zoiets te verwijderen?

Vaak kan het legen van de internet cache hier een oplossing bieden. Met welke internetbrowser werk je?
Bij Google Chrome heb je bij het wissen van de browsergegevens in elk geval de optie om ook de formuliergegevens te verwijderen.

Je kan eventueel ook eens testen als je niet gewoon met de Delete knop de invoer kan verwijderen. In sommige browsers lijkt dit ook te werken. Ga gewoon op het e-mailadres staan met de muis en druk op Delete.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ward01,
 
Bedankt voor de FRST logjes. Heb je ook nog het logbestand van Emsisoft Anti-Malware voor me aub?
 
Je kan intussen al de fix voor FRST uitvoeren:

Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.