Ga naar inhoud

Probleem netwerkadapter


Problem

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds gisteren zit ik met een groot probleem. Ik kan namelijk geen verbinding maken met wifi.
Gisteren besloot ik om de gratis versie van AVG te downloaden. Daarna besloot mijn laptop om een BIOS update te doen.

Alles is goed gegaan totdat ik mijn laptop herstartte. Ik kon geen verbinding maken met het internet en mijn laptop deed raar. Vandaag besloot ik om de update van BIOS ongedaan te maken, dus gewoon terug gaan naar het vorige versie. Dit lukte en mijn laptop doet normaal, alleen kan ik geen verbinding maken met wifi.

Ik dacht dat de BIOS 'downgrade' zou helpen, maar helaas.

Ik heb AVG van mijn laptop verwijderd want ik had ergens gelezen dat het hier aan kon liggen. Het netwerkadapter verwijdert via apparaatbeheer en herinstalleert.

Spijtig genoeg, niets heeft gewerkt.

 

Als ik probleem oplossen doe dan krijg ik dit:

 

Gevonden problemen
Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Wi-Fi
De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter.
Gedetecteerd
Stel de adapter voor draadloos netwerk in
Niet uitgevoerd
Er is een probleem met de adapter voor draadloos netwerk
Niet uitgevoerd
Gevonden problemen
Details van detectieproces
6
Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor Wi-Fi
Gedetecteerd
De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter.
Stel de adapter voor draadloos netwerk in
Niet uitgevoerd
Stel de netwerkadapter in op het communiceren met dit netwerk. Hiermee zorgt u ervoor dat Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6) kunnen worden gebruikt in de netwerkadapter.
Er is een probleem met de adapter voor draadloos netwerk
Niet uitgevoerd
In Windows Help en ondersteuning vindt u meer informatie over het oplossen van problemen met stuurprogramma's of hardware.
Details van detectieproces
Diagnostische gegevens van Netwerkadapter
Details over diagnose van netwerkadapter: Informatie over netwerkadapterstuurprogramma voor Wi-Fi:   Beschrijving  . . . . . . . . . : Realtek RTL8723BE 802.11 b/g/n Wi-Fi Adapter   Fabrikant . . . . . . . . . . . : Realtek Semiconductor Corp.   Provider  . . . . . . . . . . . : Realtek Semiconductor Corp.   Versie  . . . . . . . . . . . . : 2012.11.317.2014   Naam van informatiebestand  . . : C:\Windows\INF\oem11.inf   Datum van informatiebestand . . : zaterdag 22 maart 2014  5:07:48   Sectienaam  . . . . . . . . . . : RTL8723be.ndi   Hardware-id . . . . . . . . . . : pci\ven_10ec&dev_b723&subsys_2231103c   Vlaggen voor instantiestatus . .: 0x180200a   Statuscode van Apparaatbeheer . : 0   IfType  . . . . . . . . . . . . : 71   Type fysieke media  . . . . . . : 9
Logboek van netwerkdiagnose
Bestandsnaam: 907F6610-8A1A-4FCF-AD03-39600C084220.Diagnose.0.etl
Logboek van netwerkdiagnose
Bestandsnaam: 355E3253-20C1-40E9-869E-E7765B7D191E.Diagnose.1.etl
Andere netwerkconfiguraties en -logboekbestanden
Bestandsnaam: NetworkConfiguration.cab
Andere netwerkconfiguraties en -logboekbestanden
Bestandsnaam: NetworkConfiguration.cab Informatie over het verzamelen Computernaam: SEVDIJE-HP Windows-versie:
6.3
Architectuur:
x64
Tijd:
zaterdag 20 december 2014 00:49:24
Gedetailleerde informatie van de uitgever

 

Windows Netwerkcontrole Hiermee kunnen problemen met netwerkverbindingen worden vastgesteld. Pakketversie:
1.0
Uitgever:
Microsoft Windows

 

Reparaties als administrator uitvoeren helpt voor geen meter.

 

Als ik naar apparaatbeheer ga dan staat de netwerkadapter als ingeschakeld, maar bij netwerkverbindingen staat het uit. Erg raar dus.

 

Ik heb hp pavilion 15 notebook pc en windows 8.1. De laptop is 3-4 maanden oud.
Hiervoor had ik vaak problemen met de wifi, het viel erg vaak uit maar het verbond direct.

 

Hopelijk weet iemand een antwoord hierop :)

post-28552-0-54693300-1419033326_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is verschil tussen in/uitschakelen in apparaatbeheer en netwerkcentrum.

volgens apparaatbeheer: het apparaat is door windows ingeschakeld, en kan gebruikt worden.

volgens netwerkcentrum: het apparaat is door de (in dit geval) wifi-software uitgeschakeld.

m.a.w.: als apparaatbeheer zou melden 'uitgeschakeld' vind je de adapter dus niet eens terug in netwerkcentrum.

eerst maar eens inschakelen in netwerkcentrum.

 

overigens: er is ook nog de f-toets (12 dacht ik) waarmee je de adapter kan schakelen.

dat gaat soms 'om het netwerkcentrum heen'.

dus ook dat proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord.

Ik was vergeten melden dat wanneer ik op inschakelen klik dan komt het pop-upje inschakelen, maar het blijft grijs en uitgeschakeld.

 

De f12 is bij mij vliegtuigstand, dit staat uit. Een andere toets heb ik niet voor iets voor internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.