Ga naar inhoud

Kuren toetsenbord


JohnF

Aanbevolen berichten

Hoi ,

 

naar aanleiding van een vraag van een andere forumgebruiker(FA94) ook hier in dit forum(heeft blijkbaar ongeveer de zelfde problemen) heb ik het progje sharpkeys uitgeprobeerd . Daar kun je een bepaalde toets indrukken en kijken welke code erachter zit en eventueel een andere functie aan die toets geven.

Wat blijkt nu : heb 4 toetsen met problemen . toets "f" geeft bijna telkens de code van "page up" ,toets "v" geeft bijna telkens de code van "End", toets "Enter" van het nummerieke gedeelte geeft bijna telkens de code van "µ" en toets "µ" geeft bijna telkens de code van "Enter" van het nummerieke gedeelte .

Zou dit kunnen een fout zijn in het register of toch een hardware-fout ?....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb vervolgens via het prog.SharpKeys de toetsen "PageUp" , "End" en "µ" uitgeschakeld . .En jawel de letters "f" en "v" en "Enter" werken nu normaal .De uitgeschakelde toetsen heeft men toch zelden nodig . Blijkbaar liggen de uitgeschakelde toetsen(in de volgorde zoals hierboven vermeld)  bij wijze van spreken in kortsluiting met de nu weer werkende toetsen . Ik kan nu verder zo ,maar ken de oorzaak natuurlijk niet . Hardware- fout ? of misschien toch een fout in het register ? Is er iemand die weet waar men dat kan terug vinden in het register ? Zou moeten mogelijk zijn want het prog. SharpKeys werkt ook via het register ....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

JohnF,

 

je vroeg me via privébericht om dit topic nog eens te bekijken ... ik volg hier Yannick's piste.

 

Met een extern toetsenbord functioneerde alles normaal ... nu, je testte wel met een draadloos toetsenbord, dus mocht je van iemand een bedraad USB-toetsenbord kunnen lenen (of met je laptop ter plaatse gaan) dan kan een tweede test hier finaal uitsluitsel geven.

 

Benieuwd naar het resultaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog het volgende :  zoals ik reeds vermelde zijn via het prog.SharpKeys de toetsen "PageUp" , "End" en "µ" uitgeschakeld . Als ik deze nu toch bedien geven deze ook een "f" ,"v" en "Enter" (in deze volgorde) .

Zal zien of ik ergens een extern usb-toetsenbord kan vastkrijgen , hetgene ik nog heb liggen is met een groene rond stekkertje .

JohnF

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen zijn we ruim twee weken verder, welke is de actuele stand van zaken ?

Oeps ,sorry ,voor de late reactie...

Met een extern toetsenbord heb ik dus geen problemen . Waarschijnlijk dus hardware ?

Is nog maar 6 maand oud .

Heb aan m'n madam en de jongste thuis reeds gevraagd of ze soms niet per ongeluk met iets gemorst hebben op het toetsenbord .

In koor " neeen" :) :) . Maar heb geluk dat het probleem , zoals reeds gezegd , verholpen is dankzij het progje "SharpKeys" en dat de uitgeschakelde toetsen zelden nodig zijn . Alleszins bedankt voor ieder zijn bijdrage .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.