Ga naar inhoud

Probleem met updates Windows 7


Bokkiebeh

Aanbevolen berichten

Goed idee van kweeze wabbit, maar doe het zo eens?

 

Schakel alle virus en spyware beveiligingen uit.
Klik op de volgende link om .NET Framework op te schonen

http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer-Components-PostAttachments/00-08-90-44-93/dotnetfx_5F00_cleanup_5F00_tool.zip

Pak het gedownloade bestand “dotnetfx_cleanup_tool.zip” uit en voer het .exe bestand uit.

 

Opgelet, het programma is in het Engels !

 

Wanneer er gevraagd wordt “Do you want to run the .NET Framework Setup Cleanup Utility?” Klik  Yes

Selecteer in de getoonde lijst alle versies, en klik op “Cleanup Now”.

Nadat .NET framework verwijderd is moet je de computer herstarten.

 

Download dan deze versie van .Net Framework.

http://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=30653

 

Schakel alle virus en spyware beveiligingen uit.

Dubbelklik op het gedownloade bestand “dotNetFx40_Client_setup.exe” om het uit te voeren.

 

Herstart na afloop de computer.

 

Ga nu naar Windows update en download de aangeboden updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wie niet over een systeemimage beschikt die is niet vooruitziend geweest.

 

Yup..true..maar zoals ik al zei, ben niet echt een ster op de PC, zou niet eens weten hoe ik een systeem image moet maken. Het ging altijd goed tot nu toe,

 

Het is nu net om iets achter de hand te hebben voor zodra het dan toch eens mis gaat dat men een systeemback-up moet maken op het ogen dat het systeem nog jong en clean, doch al gebruiksklaar is. Terugkeren naar fabrieksherstel kan ook, doch dan zit je echt met een kale installatie en kost het flink wat meer tijd alvorens je weer over een op uw maat gebruiksklaar systeem beschikt.

Om de aanpak van het huidige probleem niet te doorkruisen stel ik voor dat u ons hier later eens aan herinnert. We zullen je dan de nodige info daaromtrent bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, alles gedaan zoals gezegt hierboven, maar nu wil de "nieuwe" Microsoft .NET Framework 4.5 er niet op. Installation did not succeed. Fatal error during installation. (Voor LOG bestand zie bijlage)

Betekend dit dat ik nu zonder een belangrijk stukje software zit, heb nl geen idee wat dit FRAMEWORK doet haha...

Ziet er naar uit dat ik een nieuwe complete installatie moet gaan doen voor Windows 7? Terug naar fabrieks instellingen, is dat makkelijk? (Of is er nog hoop?)

Fatal Error during installation.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort en bondig, NET Framework is op je pc onmisbaar. Ik ga er verder niet over uitweiden want daar ga je waarschijnlijk niet veel aan hebben.

 

De meest voor de hand liggende bewerkingen om tot een oplossing van je update probleem te komen hebben tot nu toe niet het verhoopte resultaat opgeleverd.

Ik heb, wat mij betreft, nog een laatste stok achter de deur maar alvorens die te hanteren zou ik het wenselijk achten dat je systeemherstel normaal werkt. Daarom mijn vraag, worden er nog op regelmatige basis systeemherstelpunten aangemaakt. En zo ja, over hoeveel herstelpunten beschik je. Dit gewoon even in de marge om een min of meer inzicht te hebben over de beschikbare ruimte voor systeemherstel.

Heb je ooit gebruik gemaakt gehad van systeemherstel? Zo ja, werkte dat de laatste keer nog goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het lijkt erop dat er nog steeds herstelpunten worden gemaakt, sterker nog..iedere keer wanneer ik een update probeer te installeren maakt hij er een. Op dit moment heb ik 7 hesrtelpunten, allemaal op de datum 3-2-2015. Ik had vóór de problemen ook herstelpunten (van datums die ver voor het probleem lagen), maar die zijn allemaal verdwenen. Ik heb nog nooit problemen gehad met deze PC, nooit geen virussen ofzo en heb dus ook nooit gebruik gemaakt van een herstelpunt. Toen ik eenmaal een paar keer de updates heb geprobeerd te installeren waren dus ook de "goede" herstelpunten weg. Ik hoop dat U hier iets aan heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

.NET Framework manueel verwijderen

 

In eerste instantie hoort men .NET Framework eigenlijk te verwijderen via Software / Programma’s. Indien dat niet of onvoldoende lukt dan doe je er goed aan gebruik te maken van de .NET Framework Setup Cleanup Utility. Indien ook dat geen soelaas biedt dan staat je niets anders te doen dan .NET Framework manueel te gaan opruimen.

Ga daarvoor als volgt te werk.

 

Maak een systeemherstelpunt. Voor meer uitleg zie “Aanvullende handleidingen” achteraan in deze handleiding.

 

Ga naar START en typ in het zoekvenster %temp% en druk op ENTER. In het rechter vensterdeel staat de inhoud van de TEMP-map. Verwijder zo mogelijk de volledige inhoud.

 

Start de computer in de veilige modus. Voor meer uitleg zie “Aanvullende handleidingen” achteraan in deze handleiding.

Van zodra de pc opgestart is

Sluit alle eventueel geopende vensters en toepassingen.

Maak de “beveiligde besturingssysteembestanden” en de “verborgen bestanden en mappen” zichtbaar. Voor meer uitleg zie “Aanvullende handleidingen” achteraan in deze handleiding.

 

Voor Vista, Windows 7 en 8

 

Open “Computer”

 

Ga, indien aanwezig, naar:

 

C:\Users\All Users\Microsoft\NetFramework. Verwijder de map NetFramework met inhoud en al.

 

C:\Program Files (x86)\ Microsoft.NET. Verwijder de map Microsoft.NET met inhoud en al.

C:\Program Files\Microsoft.NET. Verwijder de map Microsoft.NET met inhoud en al.

C:\ProgramData\Microsoft\NetFramework. Verwijder NetFramework met inhoud en al.

 

Sluit nu alle geopende vensters en verberg terug de “beveiligde besturingssysteembestanden” en de “verborgen bestanden en mappen”. Voor meer uitleg zie “Aanvullende handleidingen” achteraan in deze handleiding.

 

Doe een Cleaning met CCleaner (borstel- en register functie).

Doe ook een register cleaning met Eusing Free Registry Cleaner.

 

Herstart de computer in de normale modus.

 

Er zullen nu eventueel enkel in het register nog restantjes van NetFramework terug te vinden zijn. Meestal zijn die nu niet meer van aard om een herinstallatie van in de weg te staan.

Indien je er echter NetFramework ook daar wil aanpakken doe dan wat volgt:

 

Maak een systeemherstelpunt. Voor meer uitleg zie “Bijkomende handleidingen” achteraan in deze handleiding.

 

Ga naar UITVOEREN en type regedit. Druk ENTER.

Ga in de Register Editor naar de volgende locaties, indien aanwezig,  Zo ja verwijder die (Zie VET gedrukt).

Opgelet: Doe het in alle rust; Je mag hier niet in de fout gaan hé !!!

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{3911CF56-9EF2-39BA-846A-C27BD3CD0685}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{3C3901C5-3455-3E0A-A214-0B093A5070A6}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{4903D172-DCCB-392F-93A3-34CA9D47FE3D}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{7C028AF8-F614-47B3-82DA-BA94E41B1089}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\.NETFramework

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\.NETFramework

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\.NETFramework

 

 

Sluit de Register Editor.

 

Nu zou .NET Framework voldoende  moeten verwijderd zijn.

 

Ga naar Windows update en zoek naar nieuwe updates. Installeer de aangeboden updates indien aanwezig.

 

 

Aanvullende handleidingen

 

 

Een systeemherstelpunt maken in Vista en Windows 7 en Windows 8

 

Klik op STARTEN (Vista/Win 7 logo, links onder) > Klik met de rechter muisknop op "Computer" > Eigenschappen

In Windows 8 klik je met de rechtermuisknop in de linker benedenhoek en kies "Systeem".

Klik, in de linker kolom, op "Systeembeveiliging". Klik in het beveiligingsvenstertje op "Doorgaan" (enkel voor Vista).

Nu wordt het tabblad "systeembeveiliging" in het venster "Systeemeigenschappen" getoond.

Zorg er voor dat er een vinkje staat vóór de schijven of partitie's waarvan je een herstelpunt wil maken (Zie opmerkingen).

Klik op de knop "Maken". Geef het herstelpunt een herkenbare naam door deze in het invoerveld te typen en klik op de knop "Maken".

Zodra je de melding krijgt "Het maken van het herstelpunt is voltooid", klik je op OK om de procedure af te sluiten.

Sluit het venster "Systeemeigenschappen" door op OK te klikken.

 

Verborgen bestanden en mappen weergeven (zichtbaar maken).

 

Ga naar Start en klik op Deze computer.
In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties. Of (voor Vista en Win 7) klik op "Organiseren" > "Map- en zoekopties".

Voor Windows 8, klik op de App “Bureaublad” en vervolgens in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”
Selecteer de tab “Weergave”.

Haal het vinkje weg bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

Klik in het waarschuwingsvenstertje op JA om dit te bevestigen.

Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”.

Selecteer (groen puntje plaatsen bij) Verborgen bestanden en mappen (en stations) weergeven.
Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

 

 

 

  Verborgen bestanden en mappen terug onzichtbaar maken.
Ga naar Start en klik op Deze computer.
In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties. Of (voor Vista en Win 7) klik op "Organiseren" > "Map- en zoekopties".

Voor Windows 8, klik op de App “Bureaublad” en vervolgens in de taakbalk op “Verkenner” (gele map). Klik in de menubalk op “Beeld” > “Opties” en dan op “Map- en zoekopties wijzigen”
Selecteer de tab “Weergave”.
Plaats een vinkje bij “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)”.

Scroll nu naar beneden naar het gele mapje “Verborgen bestanden en mappen”
Selecteer (groen puntje plaatsen bij)  “Verborgen bestanden en mappen (of stations) niet weergeven”.
Klik achtereenvolgens op “Toepassen” en op “OK.”

 

 

Opstarten in de veilige modus

 

Start de computer op en tokkel op de F8 toets. (Zie ook bij Opgelet:)

Je komt nu in een zwart scherm met witte letters. Ga met de pijltoetsen naar “Veilige modus” en klik op “Enter”.

Klik in het volgende venster (Windows opstarten) nogmaals op Enter.

Log in op je account.

In het volgende venster klik je op JA. (NEEN is om naar een herstelpunt te gaan).

 

Opgelet:

Bij sommige pc's krijg je echter eerst nog een venstertje waar je moet aangeven via welk medium je wil opstarten. Dat is dus van de HDD (harde schijf) hé. Die selecteer je dan ook en druk dan op ENTER, maar DIRECT er achteraan ook terug op F8 tokkelen. Nu krijg je dan het eerder vermelde opstartmenu om naar de veilige modus te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.