Ga naar inhoud

sfc /scannow heeft fouten gevonden maar kan ze niet verbeteren


amazone

Aanbevolen berichten

Dell Inspiron 1720 laptop met Vista Home Premium Service Pack 2 - 32 bits

 

Ik had in feite een idioot probleem met de startknop van het menu start, die ik had verzet op "afsluiten" maar die weer op "slaapstand" stond. Ik wilde dat weer verzetten maar wijzigde per vergissing de startknop van de laptop (fysieke knop). Omdat mijn wijziging de knop van het menu start niet aanpastte (natuurlijk niet - ik was fout bezig) liet ik sfc /scannow lopen.

Ik kreeg melding dat er fouten gevonden waren, die niet konden hersteld worden.

 

Omdat ik toch al van plan was terug te keren naar een image van enkele maanden geleden, keerde ik terug naar de toestand van oktober vorig jaar. Dit loste het probleem met de startknop op.

Ik liet sfc /scannow terug lopen maar kreeg dezelfde foutmelding.

 

In feite zijn alle onopgeloste fouten in verband met Windows sidebar :
2015-01-30 14:04:46, Info                  CSI    00000186 [sR] Cannot repair member file [l:24{12}]"settings.ini" of Microsoft-Windows-Sidebar, Version = 6.0.6002.18005, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_INTEL (0), Culture neutral, VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral in the store, hash mismatch

 

Ik voeg het logboekbestand van de laatste scan hier ook toe.

 

Ik heb al heel wat gezocht op het internet maar het lijkt erop dat ik Windows terug zou moeten installeren. Ik heb deze laptop in occasie gekocht en er was geen installatie-cd bij. Bovendien heb ik 6 maand geleden het moederbord moeten laten vervangen (weet niet of dit van belang is maar wil het toch even vermelden)

Wel was er niemand, die aanraadde Windows Repair tool van Reviversoft te installeren (http://www.reviversoft.com/registry-reviver/lp/sf/wpc/index.php) maar ik wou toch even horen of dat veilig is.

 

In feite heb ik momenteel geen echt probleem maar het is wel vervelend dat ik bij het gebruik van sfc /scannow telkens de foutmeldingen zal krijgen
 

CBS.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Ben toch niet al te gerust in de laptop.

Had gisteren een BSOD en heb dan Checkdisk laten lopen. Er waren wat zaken mis blijkbaar.

Daarna nog eens sfc scannow laten lopen maar de fouten zitten er nog.

 

Nu las ik hier toevallig je antwoord in deze thread:

http://www.pc-helpforum.be/topic/36211-heb-fout-bij-volume-shadow-copy-service-wie-kan-mij-helpen-aub/

Daar zeg je :

Als je een installatiecd hebt, kan je die gebruiken.
Start de pc op vanaf de installatiecd en kies voor de optie herstelinstallatie.

 

Nu heb ik wel een installatiecd voor Windows Home Premium van mijn Dell desktop en ik ken ook de Windows Code

Zou ik daarmee de Windows kunnen herstellen op de laptop?

 

Je verwijst daar naar een schermafbeelding

Dan kom je ook het scherm terecht zoals getoond in bericht 2 van het hierboven vermelde topic.

 

Die afbeelding vind ik niet.

 

Let wel : Ik zou dus al mijn programma's willen houden maar enkel Windows eens laten repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad met een herstelinstallatie.

Hoe je dit doet, staat uitgelegd op deze pagina.

Daar gaat het wel over windows 7 maar de procedure gaat ook op voor Vista.

 

Als je het service pack 2 hebt geinstalleerd, moet ook op de installatiecd/dvd dit service pack aanwazig zijn ander lukt het niet.

De installatiecode heb je in principe niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.