Ga naar inhoud

Windows of Hardeschijf probleem


weeternietzoveelvan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien is het verstandig om eerst een systeemkopie op een extern medium te maken. Dat kan met Windows zelf, maar ik prefereer een extern (free) pakket zoals: http://www.easeus.com/backup-software/ Het is zowiezo een goede zaak om een systeembackup te hebben. Ik los daar vrijwel al mijn problemen mee op. Ik gebruik zelf  Norton Ghost, niet gratis, wel erg goed).

HKCU\Software\Classes\Local vind je als volgt (maar wees voorzichtig als je niet gewend bent met de registry om te gaan. Gedelete is voor altijd gedelete en dan dus beschadigd: Ga naar start en tik in het onderste venster "regedit.exe". Open die boven in het venster als administrator en je komt in de registry editor. Dan kun je het pad aflopen naar de bedoelde sleutel.

Die plug en play is een service. Die vind je als volgt: ga via "start" naar je configuratiescherm en kies "systeembeheer" -> "services". Zoek in de lange lijst "Plug en Play" op en klik die aan. Die kun je uitschakelen en als dat niet helpt, later weer inschakelen.
Ik zie bij mij echter dat ik die uitgegreyed is en dus niet uit te schakelen.
Probeer dan het volgende: met de rechtermuisbuttonm onder op de taakbalk en open "taakbeheer" ga hierin naar de tab "services" en klik plug en play aan. Dan kun je die met de rechtermuisbutton uitschakelen. Dit geldt hier echter maar alleen voor de lopende sessie. Zodra je reboot komt hij weer terug. Of dat dan voldoende is om te testen weet ik niet. Dat zul je even moeten uitproberen.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry dat het zo lang duurde voor ik reageer. Ik heb de notificatie blijkbaar gemist.
Wat ik van de P&P zie is idd dat hij op automatisch staat.

Die zou je eigenlijk op handmatig moeten kunnen zetten en dan als test definitief stoppen.

Bij mij is hij echter ook uitgegreyed.

Achteraf weet ik ook niet of het uitschakelen zo verstandig is. Ik overzie de functie niet.

 

Wat betreft die map: Ja, dat is een beetje verwarrend. "HKCU" staat voor "Hight_Key_Current_User". Die moet je dus hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrijp is dat hij dat hij na rebooten die sleutel weer zelf aanmaakt. Als er een fout in die sleutel zat, had het nu opgelost moeten zijn. Dus als je probleem niet is opgelost zit het hem blijkbaar niet in die sleutel.

Meer ideeën heb ik zelf ook niet.

Behalve dan die fix van Microsoft proberen: http://support.microsoft.com/kb/945011/nl

Maar als het goed is doet die hetzelfde als wat je handmatig gedaan hebt. Toch zou je het kunnen proberen.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een nieuwe fix gedaan,  Bij het opnieuw op starten zag ik weer iets over een plugin, maar ik weet niet wat er bedoelt word. Telfort TV draaid nu gewoon. Ik zie wel verschil in het register. Er is 1 rode icoon minder.

 

post-9590-0-85747400-1425202341_thumb.jp

 

 

USB probleem lag waarschijnlijk aan de Samsung Galaxy S2. De USB adapter van de telefoon zat los.

aangepast door weeternietzoveelvan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg je daarmee dat je problemen nu opgelost zijn?

Bij mij staat die ene sleutel er wel in, maar dat hoeft niet veel te zeggen.
Je zou het kunnen testen door de gewiste sleutel terug te zetten (er dubbel op klikken, dan krijg je vanzelf de vraag of je hem terug wilt zetten)

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.