Ga naar inhoud

PC start traag


sasin

Aanbevolen berichten

En hoe doe ik dat?

 

Vanmorgen leek het nòg langer te duren voordat de pc op gang is: 8 minuten voordat ik mijn bureaublad te zien kreeg en daarna weer bij het openen van Windows Live Mail een eindeloos lang wachten tot er eindelijk de foutmelding komt met "reageert niet". Pffff, zó irritant! Ik durf ook geen systeemherstel te doen, want ik ben bang dat dan alle handelingen die we nav PDF Creator hebben gedaan, ongedaan worden gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me, maar dit lukt me niet.

Allereerst: de eerste pagina is blz.86.

Ik zie niet waar ik moet inloggen en ik weet niet wat "een configuratie doen" is......:-(

Kortom, ik weet niets van routers.

Zou je meer stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen?

En wat het betekent wat ik ga doen/veranderen? Dus: wàt ga ik precies veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je aan te melden op de router open je Internet Explorer, typ 192.168.15.1 in de adresbalk en druk daarna op “Enter”.
Voer “sweex” in als gebruikersnaam en “mysweex” als wachtwoord, klik dan op “OK”.
Klik dan op “Internet Configuration” in het menu aan de linkerkant.
Klik op de “Dynamic IP / DHCP” knop.
Klik dan op de knop "Next".
Kijk of je hier de DNS servers kan ingeven en zet de Primary DNS op 208.67.222.222 en de Secondary DNS op 8.8.8.8
Als je hier geen DNS servers kan ingeven, klik je weer op Next tot je de DNS servers kan ingeven.
Klik dan op Apply en sluit Internet Explorer.
Als je nergens een DNS server kan instellen, moet je niets veranderen en ook niet op Apply klikken maar ga dan verder met de volgende instructies.
Als je de DNS servers kon aanpassen, moet je de volgende instructies niet uitvoeren.

Klik weer op “Internet Configuration” in het menu aan de linkerkant.
Klik dan op de “PPPoE” knop.
Klik dan op de knop "Next".
Kijk of je hier de DNS servers kan ingeven en zet de Primary DNS op 208.67.222.222 en de Secondary DNS op 8.8.8.8
Als je hier geen DNS servers kan ingeven, klik je weer op Next tot je de DNS servers kan ingeven.
Klik dan op Apply en sluit Internet Explorer.
Als je nergens een DNS server kan instellen, moet je niets veranderen en ook niet op Apply klikken.

Laat maar weten of het gelukt is en of het iets heeft veranderd aan de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.