Ga naar inhoud

Mem test voor Windows Vista Home Premium 32 bits


amazone

Aanbevolen berichten

Hoop dat vorige het goede bestand was.

In BSODViewer Bovenaan staat MiniDumpfile met de uitleg, die op het blauwe scherm stond :

 

Mini032415-01.dmp        24/03/2015 14:28:17      PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA        0x10000050               0xe273f009        0x00000001       0x90b7d729       0x00000002       dxgkrnl.sys               dxgkrnl.sys+2a457                                                                      32-bit    dxgkrnl.sys+28729               dxgkrnl.sys+28b97           ntoskrnl.exe+4ac46                                      T:\Minidump\Mini032415-01.dmp 2             15          6002      163.629              

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

Compleet uit het oog verloren - sorry.

Heb Memtest hele nacht laten draaien - geen enkele fout.

 

Googelen gaf mij o.a. dit:

 

De meerderheid van de dxgkrnl.sys fouten die je tegenkomt zullen "blue screen of death" fouten zijn (ook bekend als een "BSOD" of "STOP fout") die zich voordoen in Windows XP, Vista, 7, en 8:

 

  • ....lijst met andere meldingen - ik nam enkel de mijne over :
  • "STOP 0×00000050: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA – dxgkrnl.sys"

In de meeste gevallen zult u dxgkrnl.sys blauwe scherm fouten ervaren nadat u nieuwe hardware of software hebt geïnstalleerd. Deze dxgkrnl.sys blauwe schermen kunnen verschijnen tijdens installatie van een programma, terwijl een dxgkrnl.sys-gerelateerd software programma (bijv. Windows 8 Consumer Preview ISO images) in gebruik is, terwijl een Microsoft stuurprogramma wordt geladen, of tijdens hat opstarten of afsluiten van Windows.Het bijhouden van wanneer en waar uw STOP fouten optreden is een cruciaal onderdeel van informatie bij het oplossen van het probleem.

 

Ik zal dus in het vervolg moeten opletten wanneer het gebeurt maar ik dacht inderdaad bij slaapstand

 

 

Ook gevonden :

This laptop had several issues so it was tough to isolate the cause of the BSOD. The BSOD was indeed caused by the ATI graphics driver, despite it being the latest driver for the GPU.

Using the driver that was automatically downloaded via Windows Update rather than the latest one direct from AMD solved the problem.

 

Drivers updaten heb ik nog niet te veel gedaan.

Zal voorlopig even wachten op volgende BSOD.

Het is niet vaak dus niet zo'n gigantisch probleem.

 

Ik hou de thread open.

Mocht iemand een suggestie hebben.

 

Ook een vraag : zoals in het begin gezegd is hier een ander moederbord geïnstalleerd. Kan dit belang hebben voor de keuze van de drivers?

Als ik naar de Dell website ga en de tag van de laptop invul krijg ik de drivers voorgesteld maar zal dat nog kloppen met andere moederbord?
 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak er met het knipprogramma een afbeelding van en sla deze op.

 

Ga dan naar de tab Benchmark en start de test.

Maak ook van dit resultaat een afbeelding.

Voeg beide afbeeldingen toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ook eens het volgende.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijven zien er nog goed uit.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.


 

Probeer eens de nieuwste driver voor de grafische kaart te installeren.

Je kan deze hier downloaden.

Klik op de groene knop Agree & download.

Sla het bestand op en na de download dubbelklik je op het bestand om de installatie te starten.

Volg de instructies van he installatieprogramma.

Herstart de pc na de installatie.

 

Als je weer een blauw scherm krijgt, maak dan een nieuw logje met Blue Screen View.

Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 
Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie - inderdaad java is verouderd.

Heb hem geupdated.

Ik had de gewoonte regelmatig Filehyppo te draaien om alles in het oog te houden.

Enkele maanden geleden las ik over 2 andere programma's (Ninite en PatchMyPc). Ik heb die allebei een tijdje geprobeerd maar had met beide problemen. Heb ze weer weggehaald maar ben nu vergeten mijn controle manueel te doen.

 

Driver voor grafische kaart zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

Ik ga zeker proberen wat je mij hier aanraadt - zoals altijd ook duidelijk beschreven.

Maar : ik vertrek nu voor een maand naar Frankrijk en ben daar volledig afhankelijk van mijn laptop. Ik ga dit doen na mijn terugkeer. Kom er dan hier op terug na 9/5

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.