Ga naar inhoud

Verwijderen virus "about:blank"


joko50

Aanbevolen berichten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo;chr
fabcmochhfpldjekobfaaggijgohadih;chr
ndibdjnfmopecpmkdieinmbadjfpblof;chr
nfengeggddojhakldhlpjdlddgkkjkdd;chr
poimdfnhgefmnkeefbjibbiemlimdnof;chr
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit,

Er is niets veranderd in de opstart van IE 11. Nog steeds wordt automatisch "about:blank" opgestart met daarnaast een "lege pagina".

Ik heb nogmaals getracht om via "Internetopties : Algemeen" een andere startpagina in te stellen (http://www.msn.com"), daarna Toepassen en OK. 

Dit wordt schijnbaar door het systeem geaccepteerd, maar bij heropstart komt steeds weer "about:blank" tevoorschijn.

Ook heb ik nogmaals getracht om via "Internetopties : Geavanceerd : instellingen IE op standaard waarden zetten" (re-boot PC), echter ook zonder resultaat.

Schijnbaar toch een straf programma dat "about:blank"

Bedankt voor je medewerking

 

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
Klik vervolgens in de linkse kolom op Registeren klik op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit,

het volgende is gedaan:

- CCleaner gestart, systeem geanalyseerd, Schoonmaken voltooid

- Nogmaals geanalyseerd (slechts 2 fouten gevonden), Schoonmaken voltooid

- Nogmaals geanalyseerd (geen enkele fout meer gevonden)

- Via "Register" Scan naar problemen, herstel problemen voltooid

- Nogmaals Scan naar problemen (geen problemen meer gevonden)

- PC ge-reboot

- IE explorer opgestart; "about:blank" wordt direkt weer opgestart

Geen enkel resultaat dus.

Zie ook mijn eerste bericht voor de reeds gebruikte "schoomaak" software

Bedankt, en tot horens,

Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_OTL.png OTL naar je bureaublad.

  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" runscan.png.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend (Deze worden tevens op dezelfde locatie opgeslagen als waar OTL is uitgevoerd).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.