Ga naar inhoud

Upgrade van Wind8 naar 8.1


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

 

Ik heb op een laptop een Upgrade van Windows 8 naar 8.1 gedaan, dat heeft een tijd geduurd maar alles is vlekkeloos verlopen op één ding na.

Voordien kon ik zonder probleem op het draadloos internet nu komt er op het icoon onderaan rechts een geel driehoekje met de melding 'beperkt' en ik raak maar niet met het WiFi internet verbonden.

Met de LAN kabel is er geen enkel probleem.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Wie kan er mij helpen aub?

grt. djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga configuratiescherm-apparaatbeheer, rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies 'verwijderen' (heet soms ook 'installatie ongedaan maken'). sluit schermen netjes af en herstart de pc.

bij de herstart zal windows het ding als nieuwe hardware herkennen en nagelnieuw installeren.

wat ook wil helpen: zet router en pc uit. haal de stroomkabel een minuut uit de router (niet uit het stopcontact want dan blijft de stroomadaper nog een tijdje spanning leveren). 

sluit stroomkabel weer aan, en laat de router helemaal doorstarten. pas dan weer de pc aanzetten en verbinding maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-9560-0-80850100-1426866850_thumb.pnNog alles eens goed nagelezen en geprobeerd te hebben.

Ben ik er toch in geslaagd via WiFi connectie te krijgen op internet.

Ik heb een account bij mijn provider TN en in mijn instellingen (zie bijlage) zie ik dat er daar nu twee WPA instellingen actief staan één van 5GHz en 2.4 GHz . (IPv4 en IPv6)

Bij mijn buur staat er maar één en daar lukt dit prima om een verbinding te maken.

Mag ik bij mijn instellingen er één uitschakelen? maar welke?

Of wat is juist het verschil tussen die twee?

Ik denk dat er daarmee een conflict bestaat om bij mij een WiFi verbinding te maken of heb ik het mis?

grt. djdanvan

 

 

aangepast door clarkie
wachtwoorden verwijderd uit afbeelding
Link naar reactie
Delen op andere sites

PCH,

 

Het betrof een laptop ACER Aspire E1-531.

Wat is gebeurd?

Windows 8 >> naar 8.1

WiFi werkte goed bij Wind. 8, na de update WiFi verbonden maar met het gele driehoekje (beperkt) 

Met de LAN (kabel) was alles in orde

De WiFi driver verwijderd en een nieuwe driver gedownload van ACER en geplaatst.

En het probleem is opgelost.

Dit ter info

grt. djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.