Ga naar inhoud

hp deskjet 2540


grijzegeus

Aanbevolen berichten

Ok. We gaan het stap voor stap aanpakken te beginnen met de virus- en malwarescanners.

 

De malwarescanners spyhunter en Spybot - Search & Destroy kan je best volledig verwijderen want die heb j niet nodig als je Malwarebytes gebruikt.

 

Malwarebytes uitschakelen doe je als volgt.

Open MalwareBytes Anti Malware.
Open het tabblad "Realtime bescherming" vink hier het onderstaande uit en klik op "Afsluiten"
· Start de beschermingsmodule automatisch op.
· Blokkeer kwaadaardige bestanden.
· Blokkeer kwaadaardige websites.

 

 

Om Panda (tijdelijk) uit te schakelen, voer je deze procedure uit.

 

Als je zoek.exe opstart, krijg je normaal dit te zien.

 

52b6de58f1952-Zoek_Startpagina_5.0.0.0.P

 

Het "grote invulvak" is het vak waar de cursor staat te knipperen.

Hierin plak je de onderstaande code.

chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik dan op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

;

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

aan clarkie,

ik zou willen vragen waar je vindt dat ik hp 2520 printer gebruik, zodat ik dit ergens kan verwijderen want ik heb geen dergelijke printer. ook waar ik office versie 2010 kan verwijderen en stond inderdaad een stuk van 2010 op de pc (excel 2010) maar ik vind niet waar en hoe te verwijderen.

 

wat betreft de herinstallatie: op 11/03/2015 heb ik een vraag gesteld, bij pc-helpforum, betreffende "startmenu 8.1" daar wed een link doorgegeven, die heb ik uitgeprobeerd, met als gevolg een zwart scherm en geen mogelijkheid om de pc opnieuw in werking te krijgen en heb dan ook een beroep moeten op de leverancier.

hoe de herinstallatie is verlopen weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan kweezie wabbit,

het "fenomeen zoek.exe" krijg ik aan geen kanten in werking. in tussentijd heb ik op uw en clarckies aanraden software verwijderd en inderdaad opeens kon ik de hp-printer laten werken.

mijn dank aan jullie voor de respons.

 

toch zou ik willen vragen: bestaat er een website waar er kan gevonden worden wat wel en wat niet samenwerkt op gebied van soft ware dus "bvb spybot fighter kan/mag niet met anti malware".

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten bestaat een dergelijke website niet.

Wij adviseren soms om bepaalde software te verwijderen omdat ze niet helemaal betrouwbaar zijn of totaal overbodig.

Om je eigen voorbeeld van spybot en malwarebytes te gebruiken: beide programma's doen ongeveer hetzelfde maar malwarebytes is beter. Daarom adviseren wij spybot te verwijderen.

 

Het is ook niet goed om te veel beschermingsprogramma's tegelijk actief te hebben.

Elk van die programma's gebruikt processorkracht en geheugen zodat er minder overblijft voor de andere proagramma's.

Elke actie die je uitvoert op de pc wordt door al die "beschermers" geanalyseerd en dat vraagt ook tijd en processorkracht.

Het gevolg is dat je systeem erg kan vertragen.

 

Best is om slechts 1 virusscanner en 1 malwarescannner te gebruiken.

Daarmee ben je voldoende beschermd en wordt je systeem niet te zwaar belast.

 

 

Ook met driver-boosters, pc-boosters of tune-up programma's moet je opletten.

Drivers moet je niet updaten als je geen problemen hebt.

PC-boosters en tune-up programma's gaan allerlei instellingen aanpassen maar je weet niet welke.

Soms is het helemaal niet nodig om die instellingen aan te passen of heeft de aanpassing een verkeerd effect.

Daarom raden wij het gebruik van dergelijke programma's dan ook sterk af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.