Ga naar inhoud

Exel 2013 vraagje..


Viper32

Aanbevolen berichten

Goede middag allemaal,

 

Ik heb een groot excel bestand met daar in oa een plaatsnaam in kolom L.

 

Graag zou ik willen zien dat ik de plaatsnamen in kolom L bij elkaar genomen worden en in een Tabblad worden samen gevoegd.

 

Bijvoorbeeld: 

 

 

kolom 1  kolom 2 kolom 3 kolom 4 kolom L  kolom 5 kolom 6  enz enz enz

 

                                                        bunnik

                                                        nieuwegein

                                                        nieuwegein

                                                        nieuwegein

                                                        nieuwegein

                                                        utrecht

=====================================================

 

 

 

 

kolom 1  kolom 2 kolom 3 kolom 4  kolom 5 kolom 6  enz enz enz

 

 

 

 

Tab |  Kolom L   | bunnik  |  nieuwegein  |   utrecht  |

 

 

Kolom L kan dus zeker voorkomen dat eer meerdere dezelfde plaatsnamen moeten worden samen gevoegd.

 

Ik hoop dat ik het goed heb kunnen uitleggen wat ik graag zou willen vragen.

 

Met vr gr

 

Viper32

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viper32,

 

Ik hoop dat ik het goed heb kunnen uitleggen wat ik graag zou willen vragen.

 

Als ik eerlijk moet zijn snap ik er geen jota van, kun je dit niet in een .xls voorbeeldje plaatsen en hier posten?

En duidelijk laten zien wat je bedoeling is, dan komen we er zeker uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is heel klein gedeelte van het bestand:

 

Nu wil ik graag zien dat de kolom met dezelfde plaatsnamen worden samen gevoegd in een tabblad met de naam van de plaats.

 

 

Dus een tabblad met de plaatsnaam Nieuwegein met daar in de gegevens die daarbij horen

daarnaast een tabblad met de plaatsnaam Nieuwdorp met daar in de gegevens die daarbij horen.

 

 

  Ndp B K2000 Kabelverdeler Prinses Margrietstraat 58       4455AX Nieuwdorp   Ndp C K1200/92 Kabelverdeler Europaweg-Zuid         4343FH Nieuwdorp   Odp-Nwp A K2400/92 Kabelverdeler Meidoornlaan 86     bij 9663EG Nieuwe Pekela   Odp-Nwp D K1200 Kabelverdeler Lindenlaan 111       9663CG Nieuwe Pekela   Odp-Nwp F K2400/85 Kabelverdeler Schoener 8     tegenover 9663JA Nieuwe Pekela   Ra E K2400/85 Kabelverdeler Achterweg 38     bij 2376AZ Nieuwe Wetering   Niwg-N A B20 Kabelverdeler Richterslaan 2       3431AK Nieuwegein   Niwg-N AA K1200 Kabelverdeler Braamgaarde 18       3436GP Nieuwegein   Niwg-N AB K1200 Kabelverdeler Reinoutsgaarde 16     tegenover 3436RA Nieuwegein   Niwg-N AC K1200 Kabelverdeler Zwaardenburg 143       3437RM

Nieuwegein

aangepast door Viper32
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een eenmalige actie is zou ik er een filter opzetten en filteren op plaatsnaam. kopiëren en plakken in het Blad met de plaatsnaam. Moet het een permanente actie worden dan gaat er zeker VBA aan te pas komen, en moet je wachten tot er VBA man voorbij komt.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

@viper32,

Wat je beoogde oplossing in map2.xlsx betreft ben je niet consequent.

Van Nieuw-Buinen en Nieuwegein toon je alle gegevens en je begint daarmee in kolom B

Van Nieuwdorp, Nieuwe Wetering, en Nieuwe Pekela toon je alleen het adres en daarmee begin je in kolom A.

Dat is niet logisch om tot een consistente oplossing te komen, je moet voor alle plaatsen dezelfde gegevens presenteren en in dezelfde kolommen.

Een oplossing met een macro is mogelijk, die zou je op deze manier kunnen maken:

  • Wis in alle bladen waarvan de naam een plaatsnaam is, de inhoud, zodat met een schone lei kan worden begonnen.
  • Doorloop in blad1 kolom L (bv met for-next, do-while, do until, while-wend), ... en kijk bij elke cel of die plaatsnaam al voorkomt in de namen van de tabbladen van je bestand (opnieuw met een lus). Indien ja, dan hoeft voor die plaatsnaam geen blad te worden aangemaakt, indien nee dan wel. Dat nieuwe blad geef je de naam van de overeenkomstige cel in kolom L van blad1.
  • Kopieer de rij van blad1 naar het blad dat zojuist werd aangemaakt (of dat reeds bestond). Zodra er meer dan 1 rij moet worden gekopieerd de rij in het blad waarnaar gekopieerd wordt, telkens 1 ophogen.
  • Verder naar de volgende rij in kolom L en de procedure van hierboven herhalen.
aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.