Ga naar inhoud

EaseUs ToDo backup


Ebonny

Aanbevolen berichten

Ik heb EaseUs Todo Backup Free 8.2  Gedownload.

 

Even hulp. Moet ik een backup maken of een clone van  de C:(NTFS) zie Bijlage

 

Wat moet ik met PQ Service:(NTFS) en SYSTEM Reserved: (NTFS)?

 

Wanneer op de losse harde schijf meerder gegevens staan, ziet de PC zelf dan bij het (terug zetten) opstarten  als de bios goed is ingesteld de clone of de backup??

 

gr Ebonny

Doc2.doc

Doc3.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al aangaf gebruik ik zelf EaseUS backup niet, maar:

Een back-up is een kopie van je data bestanden. Een image is een clone van je OS schijf. Dus moet je een clone maken.

Ik zou alle drie de partities nemen. Heel zeker weten doe ik het niet, maar ik dacht dat je de volgende parties kunt hebben:
Je OS zelf (dat is de grootste)

Een aparte partie, aangemaakt door Windows met je bootmanger ed. (de kleinste)

De verborgen partitie van de leverancier voor als je terug wilt naar fabrieksinstellingen.

 

Bij het maken van zowel back-ups als clones kun je meestal kiezen voor full (dan maakt hij een volledig nieuwe clone) of incremental (dan zet hij er alleen de wijzigigen bij)

(Correct me if I am wrong)

Ik doe altijd een full. Kost meer tijd, werk en diskruimte, maar ik heb altijd een aantal reserve exemplaren tot mijn beschikking. Ik kan dus ook verder terug in de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ebonny,

 

'k gebruik zelf Easeus ook en je moet dus kiezen voor deze:

 

post-20315-0-62404000-1432216905_thumb.j

 

Een backup neemt niet alle bestanden mee, een kloon dus wel.

 

Volgens ik kan zien heb je twee schijven:

     > je schijf waarop ook je windows staat - deze schijf bevat dus 4 partities:

              PQservice: dit is ook een kloon van je acer zoals je die kocht. Je kan dus je systeem altijd terugzetten in de begintoestand

             System reserved: afblijven, daar zet het systeem gegevens op, die is trouwen niet zo groot (100 mb)

             je C-schijf met je windows 7  >>>>>>> deze moet je gaan kiezen om te gaan klonen

             Je D-schijf met blijkbaar je eigen data  (wil je hier een dubbel van, dan kan je die gewoon vanuit Windows verkenner naar een andere plaats kopieren

 

      > een tweede schijf van 1 TB

 

Ik vermoed dat dit klopt?

 

In dat geval moet je dus kiezen voor een systeembackup en dan krijg je dit venster:

 

post-20315-0-62353300-1432217704_thumb.j

 

De naam van je kloon kan je eventueel in het oranje kadertje wijzigen

 

 

VERGEET NIET VAN NU AL een opstartschijf te maken: als je systeem ooit zo crashen, is het op dat ogenblik te laat ervoor !

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

VERGEET NIET VAN NU AL een opstartschijf te maken: als je systeem ooit zo crashen, is het op dat ogenblik te laat ervoor !

Idd een belangrijke opmerking. Niet altijd staan we er bij stil te melden dat het terugzetten van een image gebeurt met een speciale opstartschijf. Dus niet vanuit Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit:

> ik heb altijd twéé opstartschijven bij de hand (voor het geval dat eentje brandfouten zou hebben) - je weet maar nooit

> ik houd ook altijd enkele klonen bij - ook hier weet je nooit of er eentje brak is

 

en voor de rest: succes, laat maar iets horen achteraf?

 

edit:

 

(van laten horen achteraf zal niet meer komen denk ik ~ vermits jij je topic afsloot?)

 

hoe dan ook: nog twee zaken:

 

> als je een kloon terugzet, ben je wel je actuele inhoud van je Mijn Documenten kwijt. (je krijgt die van het tijdstip van je kloon terug) dus ga je - als je ooit een kloon terugzet - je Mijn Documenten ergens vooraf veilig moeten stellen, ofwel (wat ik doe) Mijn Documenten op een andere partitie/schijf onderbrengen

 

> denk er ook aan dat je mailgegevens overschreven gaan worden met de oude mailgegevens, dus kan je die beter eerst backuppen (en ervoor zorgen dat die backup dus niet op je C staat! )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.