Ga naar inhoud

7 dingen die niet meer mogelijk zijn met Windows 10


Passer

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de link, Passer!

 

Ik heb die 7 dingen even bekeken en beoordeeld hoe erg dat voor mij is. Ja, het blijft een persoonlijke mening.

 

1. Geen mogelijkheid om de installatie van updates voor Windows 10 zelf te regelen in de Home versie. Ik denk dat de meeste gebruikers van Windows 7 en 8.1 de updates automatisch laten installeren. Voor hen verandert er niets. Alleen gevorderde gebruikers zullen daar zelf iets in willen wijzigen en dat kan straks niet meer.

 

2. Nog geen Cortana voor de Nederlandse versie van Windows 10. Ach, die heb ik nu ook niet. En hij zal later wel komen voor de Nederlandse versie.

 

3. Geen Windows Media Center om tv te kijken of radio te luisteren. Ik heb Windows Media Center nog nooit gebruikt. Als ik tv wil kijken of radio wil luisteren, dan zet ik de tv of radio aan. Ik zal wel erg ouderwets zijn...

 

4. Geen sidebar / desktop gadgets. Die had ik al heel snel uitgeschakeld in Windows 7. Geen behoefte aan.

 

5. Het kaartspelletje Harts (= Hartenjagen?) verdwijnt. Ik vermoed dat je datzelfde spelletje (of iets dat er sterk op lijkt) wel zal kunnen downloaden via de Windows Store.

 

6. Ondersteuning Floppy disk (diskettestation) verdwijnt. In welke moderne pc zit nog een diskettestation?

 

7. Dvd's kunnen na installatie van Windows 10 niet standaard afgespeeld worden. Je zult eerst zelf afspeelsoftware moeten downloaden en installeren. Bijvoorbeeld VLC Player. Dat lijkt me voor beginnende computergebruikers nog het meest zwaarwegende punt van de 7. Al moet ik bekennen dat ik zelf al sinds Vista geen gebruik maak van Windows Media Player. Het gebeurde te vaak dat die een filmpje niet kon afspelen. VLC Player is al jaren mijn standaard programma om filmpjes mee af te spelen.

 

Al met al kan ik zeggen dat ik niet ondersteboven ben van de dingen die niet meer kunnen in Windows 10. Ik ben wel benieuwd naar de mening van anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga praktisch in alle punten met je mee om dezelfde reden - alleen punt 1 - dat van die updates - doet me wel de wenkbrauwen fronsen... Maar als dat het enigste punt voor mij is, weegt het ook niet op tegen de aanschaf van windows 10 denk ik (er nu over :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.