Ga naar inhoud

Regelmatig BSOD


Fresonis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. De laatste tijd krijg ik regelmatig een BSOD. Dit zijn verschillende, waaronder:

- pfn list corrupt

- driver irql not less or equal

- system thread exception

en nog wat andere die ik zo niet meer weet. 

 

Met regelmatig bedoel ik eens per week/ per 2 weken.

Zelf wat aan het zoeken geweest en kreeg vaak te lezen dat ik mijn drivers moest updaten, dit dan ook gedaan voor zo goed ik dat weet waarvan ik ze zo kan updaten. 

 

Vanmiddag mijn pc aan gehad en wat zitten gamen/internetten, niets aan de hand, pc weer afgesloten. Vanavond pc opnieuw opgestart, krijg ik zwart scherm en zie ik zo nu en dan mijn muis (pijltje) soms een blauw rond je van laden erbij. Met het bewegen van de muis schoot het pijltje vaak naar het midden en verdween dan weer. Het lichtje op mijn toetsenbord die brand bij num-lock aan, was zo nu en dan aan het flikkeren. PC geforceerd uitgedaan door de aanknop ingedrukt te houden. Weer aangezet, wederom hetzelfde probleem. Toen de kleine knop van reset ingedrukt en toen kwam ik weer in de pc. Nu bestanden aan het veilig stellen omdat ik de boel niet meer vertrouw. 

Tijdens dit veiligstellen krijg ik de laatste bsod met PFN LIST Corrupt.

 

Ik weet zo niet wat jullie willen zien qua bestanden/logjes om mij te kunnen helpen.

 

Graag hoor ik wat ik moet doen.

 

Met vriendelijke groet

 

(p.s. ik weet niet of ik wel in het juiste topic zit voor dit probleem)

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel ben ik ook aan het rondkijken voor een nieuwe videokaart. Ik zat te denken aan GTX 970. Hier moet ik nog een keuze in maken welke ik van die serie ga nemen. Momenteel denk ik aan de MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G. Bij hardware.info heb ik gezocht naar informatie en gevraagd wat anderen ervan dachten en dat ik dus momenteel ook tegen die BSOD's aan loop en dat ik daarvoor bij jullie mijn probleem heb uitgezet. 

 

Iemand vroeg of mijn voeding nog wel stabiel en goed was. Ik heb totaal geen idee hoe ik dat kan testen en of deze inderdaad nog wel goed is. Het is een model dat ik in 2008 heb aangeschaft en tot op heden nog steeds gebruik omdat ik destijds blijkbaar al een hoge voeding heb aangeschaft (700 watt).

 

Kan het zo zijn dat ik dan ook een nieuwe voeding aan moet schaffen?

 

Mocht dat het geval zijn, dan denk ik aan Corsair RM Series 650W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

op dit moment kan ik niks meer doen. Per ongeluk tijdens het inpluggen van een usb kabel heb ik de clr cmos knop ingedrukt, de pc stond uit en startte toen op. omdat ik niet wist wat dit was power kabel eruit getrokken uit paniek. Nu pc aangedaan en kom ik in bios setup. ik heb begrepen dat ik met die knop de bios naar default instellingen terug breng. ik heb een ssd met hdd, op de ssd staat windows 8. nu wil mijn pc niet meer starten, ik krijg een bsod met inaccessible boot device. Ben al tijd aan het zoeken naar een oplossing. Ik weet zo niet meer wat mijn instellingen van 2 jaar geleden waren. De bios is nu: sata mode is AHCI, de boot gaat nu eerst via mijn ssd daarna langs de dvd lezer. Deze stond met default op boot 1: hdd en boot 2 dvd. Dus dat aangepast maar nog steeds kan ik niet in mijn pc komen.

 

Bah, zo de balen hier van dat ik niet weet wat ik moet doen.

 

Kon ik maar bellen met iemand, ging een stuk sneller dan zoeken..

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben inmiddels weer in mijn pc. ik dacht dat ik destijds AHCI had ingesteld, nu wat aan het testen geweest en nu blijkt dat ik de pc heb opgebouwd in idle ipv ahci. want ik heb nu sata mode op idle gezet en nu kom ik wel in  mijn pc. kan ik dit later nog veranderen naar ahci of moet ik dan windows opnieuw opstarten?

 

ondertussen zal ik de nieuwe opdracht uitvoeren

aangepast door Fresonis
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding staat dat de test zo lang mogelijk (bijv 20 uur) gedaan moet worden voor goede en betrouwbare resultaten. Betekent dit dat de test oneindig door kan gaan en ik deze handmatig moet afbreken of stopt de test automatisch? Op de site van memtest lijkt het erop dat het automatisch stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.