Ga naar inhoud

blauw scherm na updaten grafische kaart


Kurtt

Aanbevolen berichten

Grafische kaart van mijn broer proberen up-te-daten. (via het programma AMD Autodetect).

Deze selecteert automatisch de juiste driver versie van de grafische kaart. De download was zo'n 100 MB.

 

Halverwege die installatie-update, een blauw scherm met melding atikmpag.sys FFFFF8800904A848.

 

Ik heb toen de update ongedaan gemaakt, dus het ATI programma (100 MB) volledig verwijderd via Configuratiescherm(niet de chipsets want dan krijg ik zeker een blauw scherm, heb het getest). Ik ging naar de geinstalleerde versie kijken van de grafische kaart in Apparaatbheer en blijkt dat ik nu de nieuwste versie heb terwijl ik net een uninstall gedaan heb van de software. Dan maar een image teruggezet... en alles werkt weer.

 

Het gaat om deze grafische kaart:  ATI Radeon HD 5870, versie voor de update (die dus perfect werkt): 8.741.0.0, 1440x900 (deze resolutie werkt het prettigst). Dus updaten naar versie voor 2014 loopt in het honderd (blauw scherm).

 

Misschien kan iemand een stappenplan geven hoe ik best te werk ga? Of misschien de juiste driver van een andere website halen in plaats van automatisch te laten detecteren via AMD Autodetect?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kurtt

 

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 

Hoi Kurtt

 

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Dit is het:

PCI\VEN_1002&DEV_6898&SUBSYS_0B001002&REV_00

 

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Windows 7 64bit. Het is volgens mij een afzonderlijke PCI-express-videokaart (kaart kan je erin schuiven).

 

Ik heb nu hetvolgende geprobeerd :

 

- Eerst via Configuratiescherm/Programma's verwijderen/AMD Catalyst Install Manager/Rechtsklik/Wijzigen/ en enkel een vinkje geplaatst voor "AMD Catalyst Control Center".

 

De andere opties bij die AMD Install Manager zoals het AMD-beeldstuurprogramma daar heb ik geen vinkje voor geplaatst, met als gevolg dat dus enkel de AMD Catalyst Control Center is verwijderd. 

 

Daarna terug de AMD Catalyst Control Center gedownload (via AMD Autodetect) en geinstalleerd en nu blijk ik wel de recentste grafische driver te hebben voor mijn grafische kaart.

 

Nu ben ik wel bang dat als ik de volgende keer de software ga updaten ik weer een blauw scherm krijg.

 

@Dasle

Ben je iets met de info in bericht 86?

 

(nog eens een overzicht van wat op het blauwe scherm komt als ik gewoon de huidige versie updatet:

STOP: 0X00000116 (ook wel 0X16 genoemd).

0XFFFFFA800AE6C1B0

0XFFFFF88004A4BCEC

atikmpag.sys

base at FFFFF88004A3F000

Datestamp 5588621b

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu hetvolgende geprobeerd :

 

- Eerst via Configuratiescherm/Programma's verwijderen/AMD Catalyst Install Manager/Rechtsklik/Wijzigen/ en enkel een vinkje geplaatst voor "AMD Catalyst Control Center".

 

De andere opties bij die AMD Install Manager zoals het AMD-beeldstuurprogramma daar heb ik geen vinkje voor geplaatst, met als gevolg dat dus enkel de AMD Catalyst Control Center is verwijderd. 

 

Daarna terug de AMD Catalyst Control Center gedownload (via AMD Autodetect) en geinstalleerd en nu blijk ik wel de recentste grafische driver te hebben voor mijn grafische kaart.

 

Nu ben ik wel bang dat als ik de volgende keer de software ga updaten ik weer een blauw scherm krijg.

 

 

Persoonlijk ben ik geen voorstander van deze manier van werken.

 

Gewoon alles verwijderen en een schone installatie doen van de AMD beeldkaart software Suite.

 

Toch hoop ik voor u dat jouw handeling zal volstaan en dat het systeem stabiel blijft.

 

 

Sorry Dasle, ik had je laatste bericht niet opgemerkt. :blush:

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD Catalyst 15.7 is nu geinstalleerd volgens de procedure uit bericht 7.

Maar nadien toch maar de pc helemaal terugzet naar fabrieksinstellingen. (via de recovery partitie).

Het gevolg is nu wel dat er een oude grafische kaartdriver geinstalleerd is (dus toen ik de pc aankocht), en dat een update hetzelfde blauw scherm zal komen... Maar om echt vanaf 0 te beginnen, dat was teveel werk (chipdrivers zoeken enz...). Ik hoop dat terugzetten naar fabrieksinstellingen het probleem ga oplossen, ik ga de grafische kaart niet updaten, enkel als hij dat automatisch zou doen. Hij loopt nu lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.